LinkedIn, Facebook czy Twitter. Gdzie menedżerowie zakładają konta?

Elon Musk, szef Tesli, Richard Branson, twórca Virgin Group, i Michał Sadowski, założyciel Brand24. Oni odkryli potencjał social media. Co z innymi menedżerami?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

LinkedIn, Facebook czy Twitter. Gdzie menedżerowie zakładają konta?

  • Jak wynika z badań przeprowadzonych przez dr. Pawła Korzyńskiego z Akademii Leona Koźmińskiego, aż 97 procent polskich menedżerów używa serwisu LinkedIn.
  • Jedna piąta ma swój profil na Facebooku i GoldenLine.
  • Korzystanie z sieci społecznościowych pomaga im w poszerzaniu swoich wpływów.
  • Media społecznościowe będą jednym z tematów poruszanych podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Wyniki badań przeprowadzonych przez dr. Pawła Korzyńskiego z Akademii Leona Koźmińskiego wśród ponad 200 polskich menedżerów i dyrektorów pokazują, że prawie każdy polski lider ma profil na LinkedIn. Ponad jedna piąta korzysta z Facebooka (21 proc.) i GoldenLine (18 proc.). Niemal 8 proc. używa XING (niemiecki portal zawodowy), Google+ i Twittera, a co setnego polskiego szefa można spotkać na Viadeo (francuski odpowiednik GoldenLine.pl).

Co ważne, ponad połowa przebadanych (54 proc.) przyznaje się do konta wyłącznie w jednym portalu społecznościowym. Stosunkowo nieliczni używają dwóch (26 proc.) lub trzech (13 proc.). Za granicą rzecz wygląda odwrotnie – tam najczęstszym wyborem są 2-3 tego typu narzędzia naraz (po 31 proc.). Z wyłącznie jednego portalu społecznościowego korzysta tylko jedna czwarta menedżerów.

– Komunikacja za pomocą kilku serwisów społecznościowych, które mają zróżnicowanych odbiorców, pozwala liderowi dotrzeć do szerszego grona osób spoza swojego środowiska – zauważa dr Korzyński. – Doradzam firmom, jak rozwijać umiejętności przywódcze i talenty w organizacji. Przez lata obserwowałem, jak media społecznościowe wpływają na zachowania liderów. Stąd pomysł na to, aby w ramach habilitacji skupić się na zbadaniu praktycznych aspektów tego zjawiska – tłumaczy.

Kiedy szef firmy zakłada konto na portalu społecznościowym, musi liczyć się z zagrożeniami. (Fot. Shutterstock) Kiedy szef firmy zakłada konto na portalu społecznościowym, musi liczyć się z zagrożeniami. (Fot. Shutterstock)

Autopromocja, sieć kontaktów lub poszukiwanie informacji

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.