LinkedIn, Facebook czy Twitter. Gdzie menedżerowie zakładają konta?

Elon Musk, szef Tesli, Richard Branson, twórca Virgin Group, i Michał Sadowski, założyciel Brand24. Oni odkryli potencjał social media. Co z innymi menedżerami?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

LinkedIn, Facebook czy Twitter. Gdzie menedżerowie zakładają konta?

  • Jak wynika z badań przeprowadzonych przez dr. Pawła Korzyńskiego z Akademii Leona Koźmińskiego, aż 97 procent polskich menedżerów używa serwisu LinkedIn.
  • Jedna piąta ma swój profil na Facebooku i GoldenLine.
  • Korzystanie z sieci społecznościowych pomaga im w poszerzaniu swoich wpływów.
  • Media społecznościowe będą jednym z tematów poruszanych podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Wyniki badań przeprowadzonych przez dr. Pawła Korzyńskiego z Akademii Leona Koźmińskiego wśród ponad 200 polskich menedżerów i dyrektorów pokazują, że prawie każdy polski lider ma profil na LinkedIn. Ponad jedna piąta korzysta z Facebooka (21 proc.) i GoldenLine (18 proc.). Niemal 8 proc. używa XING (niemiecki portal zawodowy), Google+ i Twittera, a co setnego polskiego szefa można spotkać na Viadeo (francuski odpowiednik GoldenLine.pl).

Co ważne, ponad połowa przebadanych (54 proc.) przyznaje się do konta wyłącznie w jednym portalu społecznościowym. Stosunkowo nieliczni używają dwóch (26 proc.) lub trzech (13 proc.). Za granicą rzecz wygląda odwrotnie – tam najczęstszym wyborem są 2-3 tego typu narzędzia naraz (po 31 proc.). Z wyłącznie jednego portalu społecznościowego korzysta tylko jedna czwarta menedżerów.

– Komunikacja za pomocą kilku serwisów społecznościowych, które mają zróżnicowanych odbiorców, pozwala liderowi dotrzeć do szerszego grona osób spoza swojego środowiska – zauważa dr Korzyński. – Doradzam firmom, jak rozwijać umiejętności przywódcze i talenty w organizacji. Przez lata obserwowałem, jak media społecznościowe wpływają na zachowania liderów. Stąd pomysł na to, aby w ramach habilitacji skupić się na zbadaniu praktycznych aspektów tego zjawiska – tłumaczy.

Kiedy szef firmy zakłada konto na portalu społecznościowym, musi liczyć się z zagrożeniami. (Fot. Shutterstock) Kiedy szef firmy zakłada konto na portalu społecznościowym, musi liczyć się z zagrożeniami. (Fot. Shutterstock)

Autopromocja, sieć kontaktów lub poszukiwanie informacji

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.