PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Lep na młodych pracowników. Zaoferuj to, a przyjdą do ciebie

  • km
  • 22 cze 2022 13:45

Ponad połowa młodych Polaków pozytywnie ocenia swoje szanse na rynku pracy (64,2 proc.). Dla 57 proc. kluczowe są wysokie zarobki, 82 proc. stawia na benefity, a niemal połowa sprawdza zaangażowanie społeczne firmy. Pracodawcy, którzy chcą się wyróżnić, powinni zaoferować młodym krótszy tydzień pracy i dodatkowe dni płatnego urlopu - wynika z 3. edycji raportu PwC Polska, Well.hr i Absolvent Consulting “Młodzi Polacy na rynku pracy”.

Lep na młodych pracowników. Zaoferuj to, a przyjdą do ciebie
Po raz pierwszy od 3 lat młodzi ludzie optymistycznie patrzą w przyszłość (fot. Helena Lopes/Unsplash)
REKLAMA
  • 64,2 proc. młodych uważa, że w porównaniu z rokiem ubiegłym ich szanse na rynku pracy poprawiły się.
  • 37 proc. sądzi, że wojna w Ukrainie ma wpływ na ich sytuację na rynku pracy, niemal tyle samo uważa że nie. 27 proc. studentów nie ma w tej sprawie zdania.
  • Elastyczne godziny pracy i możliwość pracy zdalnej to obowiązkowy benefit dla odpowiednio 37,2 proc. i 41,5 proc. badanych.

Pandemia i wojna w Ukrainie postawiły studentów i absolwentów w obliczu wyzwań, z jakimi nie musiały się mierzyć poprzednie pokolenia. Zmieniły styl pracy, wpłynęły na rynek i szanse zawodowe młodych ludzi. Studenci i absolwenci dziś muszą (i próbują) odnaleźć się w zmiennym  i nieprzewidywalnym świecie oraz rozpocząć karierę na swoich warunkach.

- Absolwenci wskazują na potrzebę elastycznego podejścia do pracy i tego, żeby wykonywane przez nich obowiązki miały sens. To cenna wskazówka dla pracodawców, która pozwoli im rozważyć, czy stosowany przez nich model zatrudnienia wymaga dostosowania do współczesnych trendów poszukiwanych przez pracowników. Możliwości jest znacznie więcej - B2B, zadaniowy czas pracy, praca w modelu hybrydowym, elastyczne modele benefitowe czy krótszy tydzień pracy. To ważne, ponieważ na przestrzeni ostatnich lat widzimy jak zmieniają się priorytety młodego pokolenia Polaków wchodzących na rynek pracy, jak rośnie znacznie wysokich zarobków czy elastycznych godzin pracy, a jak maleje znaczenie zdobywania doświadczenia zawodowego czy stabilność zawodowa” - wyjaśnia Katarzyna Komorowska, partnerka PwC Polska z zespołu people & organization.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

PwC Polska, Well.hr i Absolvent Consulting “Młodzi Polacy na rynku pracy” po raz trzeci przebadali najmłodszych pracowników, by sprawdzić, jakie szanse i zagrożenia widzi wchodzące na rynek pracy pokolenie Polaków.

Zobacz: Młodzi mają coraz większy problem, a firmy nie traktują tego poważnie

Młodzi patrzą optymistycznie w przyszłość

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Lep na młodych pracowników. Zaoferuj to, a przyjdą do ciebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Mati 2022-06-28 20:33:08

    Firma może i spalać śmieci za bramą jak będzie mi płacić 10tys miesięcznie, a za taką kwotę nie potrzebuje benefitow sam sobie je kupię. Ale nie, lepiej pracować w firmie, która dba o środowisko i daje pracownikom darmowe lody i owoce za 3tys miesięcznie. ...

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA