PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Lean management, czyli dlaczego warto wprowadzić "szczupłe" zarządzanie

Firmy marnują czas oraz zasoby, zwłaszcza intelektualne, którymi dysponują pracownicy na każdym szczeblu."Szczupłe" zarządzanie może znacząco poprawić efektywność pracy i wyniki finansowe.

  • Autor:jk
  • 19 gru 2017 15:15
Lean management, czyli dlaczego warto wprowadzić "szczupłe" zarządzanie
Choć początków „szczupłego zarządzania” należy doszukiwać się w przemyśle motoryzacyjnym, w fabrykach koncernów takich jak Toyota czy Ford, dzisiaj stosowane jest ono w wielu innych sektorach gospodarki. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

• 1928 godzin – tyle przepracował w ubiegłym roku statystyczny Polak. To najwięcej w Unii Europejskiej.

• Niestety, tracimy czas na realizowanie wielu niepotrzebnych czynności.

• To sprawia, że zachodnie gospodarki wciąż nam uciekają, a pracownicy tracą swój potencjał.

Jak istotna jest potrzeba zmiany, dobrze ilustrują dane OECD, z których wynika, że choć pracujemy najciężej w Europie, to do liderów wciąż nam pod względem wypracowywanej wartości produktów i usług daleko. W ubiegłym roku w ciągu godziny wypracowywaliśmy produkt krajowy brutto na poziomie 29,1 dolara. Dla porównania, w Irlandii będącej liderem zestawienia ta wartość wyniosła 83,2 dolara, w Niemczech 59,8 dolara, Słowacja wypracowała w tym czasie 39,1 dolara, a Czesi 34,7 dolara.

We wnoszeniu produktywności na wyższy poziom liczy się każdy, nawet najmniejszy krok dążący do wyeliminowania marnotrawstwa i maksymalnego wykorzystania zasobów organizacji. Mowa tutaj choćby o „upłynnieniu ruchu” pracowników w firmie, ograniczeniu przełączania programów i liczby wciśnięć przycisków na klawiaturze czy czasu buforowego, w trakcie którego pracownicy muszą czekać na przejście do kolejnego zadania. W Polsce już wiedzą o tym takie firmy, jak ING, Provident czy Rolls-Royce Polska.

Czytaj też: Polacy wciąż nie mają reputacji dobrych menedżerów

Choć początków „szczupłego zarządzania” należy doszukiwać się w przemyśle motoryzacyjnym ubiegłego wieku, w fabrykach koncernów takich jak Toyota czy Ford, dzisiaj stosowane jest ono w wielu innych sektorach gospodarki. Jego założenie to „robienie więcej mniejszym nakładem”, które można odnieść do niemal każdej branży. Nie brakuje na to dowodów, podobnie jak wyzwań, z którymi nie wszyscy wdrażający tę koncepcję sobie radzą.

ING i głuche telefony

Uszczuplanie zarządzania dążące do poprawy wydajności działania najlepiej zaobserwować na konkretnych przykładach. O tym, że nie jest to koncepcja sprawdzająca się jedynie w przemyśle, uświadamia przypadek banku ING. Problem dotyczył monitoringu kredytów. Przeprowadzona w organizacji analiza wykazała, że zaledwie 23 proc. wykonywanych połączeń przekształcało się w obietnice spłaty, zaś skutecznym połączeniem z klientem kończyło się niecałe 60 proc. telefonów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lean management, czyli dlaczego warto wprowadzić "szczupłe" zarządzanie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.