Lawinowe odejścia z firmy. Oto sposoby na opanowanie kryzysu personalnego

Odpowiedzi na pytanie, jak opanować kryzys personalny w firmie, skrywają bolączki pracowników. Znając prawdziwe przyczyny, dla których składają wypowiedzenia, można skutecznie ich zatrzymać.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Lawinowe odejścia z firmy. Oto sposoby na opanowanie kryzysu personalnego

  • Z „Badania satysfakcji i preferencji wynagrodzeń” przeprowadzonego przez Monster Polska wynika, że 65 proc. polskich pracowników przyznaje, że główną motywacją do zmiany firmy są pieniądze.
  • Jednak lawinowych odejść trzeba upatrywać nie w tylko w wynagrodzeniach. To skrzyżowanie różnych czynników.

Aż 56 proc. badanych poszukuje nowego pracodawcy, bo chce pracować w dobrej atmosferze, 37 proc. szuka rozwoju zawodowego, 25 proc. pragnie interesującej pracy, 18 proc. oczekuje wyzwań, po 15 proc. chce mieć więcej czasu wolnego i krótszy dojazd do firmy.

Doceniony pracownik czuje się potrzebny

Powodem rezygnacji bywa także fakt, że pracownicy czują się niepotrzebni. Zdarza się, że mówią, „dla firmy się nie liczę”, „nie ja, to ktoś inny”. Poczucie niedocenienia sprawia, że pojawiają się myśli o odejściu. Negatywne emocje pogłębiają rozmowy z innymi pracownikami w podobnej sytuacji.

Czytaj też: Szukam pracy: Co wpływa na decyzję o przyjęciu oferty pracy?

Antidotum na złe odczucia jest zainteresowanie się pracownikiem. Wzorcowo zrobił amerykański pracodawca, o którym niedawno rozpisywały się media na całym świecie. Otóż pracodawca zatrudnił 20-letniego studenta, któremu dzień przed rozpoczęciem pracy zepsuł się samochód. Młody pracownik postanowił więc wyruszyć do firmy na piechotę w środku nocy. Miał do przebycia 32 kilometry. Pod koniec drogi studentem zainteresował się przejeżdżający obok patrol policji. Funkcjonariusze zaoferowali mu podwiezienie.

Kiedy szef firmy organizującej przeprowadzki dowiedział się o determinacji nowego pracownika, był pod wrażeniem. Uznał, że to pracownik, który może odnieść sukces. W ramach nagrody za wysiłek sprezentował studentowi Forda Escape z 2014 r. Internauci komentowali: „W Ameryce to potrafią docenić pracownika”.

Zaplanowana rozmowa szefa firmy z zespołem

W momencie, w którym pracownicy składają wypowiedzenie jedno po drugim, trzeba działać. Lawinowe zwolnienia nigdy nie są przypadkowe. Oznaczają, że zespół od dłuższego czasu borykał się z problemami, omawiał je we własnym gronie i w końcu zaczął działać. Najlepiej zaprosić pracowników na spotkanie i przyznać, że zauważyliśmy problem. Zapytać członków zespołu, co sprawia, że nie czują zadowolenia z pracy.

W kolejnym kroku warto opowiedzieć o sytuacji w firmie, wyjaśnić strategię i powody braku podwyżek. Należy też przedstawić cele na przyszłość. Pracownicy lubią mieć pewność zatrudnienia i chcą wiedzieć, jakie firma ma plany.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Kris 2018-08-09 12:19:02

Szkoda że firmy które robią zupełnie na odwrót niż proponuje autor w tym kraju zostają laureatami nagród dla najlepszego pracodawcy . To żałosne właśnie załatwiam sobie inną pracę bo jestem w takiej firmie

Edek 2018-08-09 07:05:09

Wyjaśnienie dla czego nie ma podwyżek w typowej firmie wygląda tak: Moje miesięczne wydatki: rata samochód 8000, alimenty 5000, fundusz reprezentacyjny dla mnie i asystentki 7000, wynagrodzenie prezesa czyli moje 20000, zusy i inne koszty 3000, więc sami widzicie, że do puki nie zwiększycie wydajności nie ma szansy na podwyżki, zrozumieliscie ? Obaj ?

Koordynator 2018-08-08 21:38:29

Tyle zbednych slow a wystarczy kilka zdan. Pierwsze plac pracownikowi tak, by mogl z etatu utrzymac rodzine bez koniecznosci pracy po 250 i wiecej godzin. Druga sprawa, szanuj pracownika jako czlowieka, nie okradaj z praw pracowniczych, ze zaluj pochwal za dobrze wykonana prace i badz oszczedny w opr'ach. Przestana odchodzic jak reka odjal. Koniec tekstu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.