PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Lawina ruszyła i już jej nie zatrzymamy. Firmy nie miały wyjścia

Digitalizacja w Polsce przyspieszyła w czasie koronakryzysu. Technologie, które zyskują na znaczeniu, to sztuczna inteligencja, robotyzacja, Internet Rzeczy, chmura, Big Data. Co zmienia pandemia w głównych trendach związanych z cyfryzacją? Kto korzysta z akceleracji i jak wykorzystać cyfrowe przyspieszenie? Jak zapewnić bezpieczeństwo infrastruktury i jaka jest rola bigtechów w globalnej gospodarce? To pytania stawiane podczas debaty „Digitalizacja gospodarki”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Lawina ruszyła i już jej nie zatrzymamy. Firmy nie miały wyjścia
Nowymi technologiami zainteresowane są nie tylko duże korporacje, ale także małe firmy (fot. Pexels)
REKLAMA
  • Pandemia w pozytywny sposób wpłynęła na digitalizację polskiej gospodarki, zwiększając zapotrzebowanie na narzędzia cyfrowe.
  • Wśród obszarów, które dynamicznie się rozwijają, jest łączność. Drugim obszarem są technologie związane z zieloną energią, mające wpływ na obniżanie tzw. śladu węglowego.
  • Klienci zaczęli szukać nowych rozwiązań jako alternatywy dla fizycznego pojawienia się w różnych miejscach. Szczególnie dobrze na przyszłość rokują usługi związane z telemedycyną.




Pandemia w pozytywny sposób wpłynęła na digitalizację polskiej gospodarki, zwiększając zapotrzebowanie na narzędzia cyfrowe.

Digitalizacja dzięki pandemii

Cyfrowa transformacja ułatwia kontakt z klientem, zwiększa konkurencyjność firmy, daje przewagę na rynku krajowym i międzynarodowym. Ale jakie technologie rozwijają się dziś najszybciej?

- Wśród obszarów, które dynamicznie się rozwijają, jest łączność. Pandemia udowodniła, że jest ona kluczowa niezależnie od tego, czy mówimy o szkole, pracy, czy różnych innych dziedzinach. Drugim obszarem są technologie związane z zieloną energią, mające wpływ na obniżanie tzw. śladu węglowego. Zarówno jeśli chodzi o jej gromadzenie, jak i przechowywanie. Kolejną rzeczą są duże nadzieje związane z ewolucją tych technologii, dzięki czemu korzyści z ich wykorzystania będą jeszcze większe - mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei Polska.

Pandemia przyczyniła się też do tego, że nastąpiła zmiana zachowań konsumentów, którzy zaczęli dostrzegać, że wiele rzeczy można zrobić zdalnie.

- Wiele nowych rozwiązań technologicznych zostało wprowadzanych przez sektor telekomunikacyjny. Wcześniej nie było zbyt dużej chęci wśród konsumentów należących do średniego czy starszego pokolenia, żeby korzystać z rozwiązań cyfrowych. Są usługi, które istniały przed pandemią, ale niewiele osób z nich korzystało. Nagle okazało się, że klienci zaczęli szukać nowych rozwiązań, jako alternatywy dla fizycznego pojawienia się w różnych miejscach. Szczególnie dobrze na przyszłość rokują usługi związane z telemedycyną - ocenił Przemysław Kurczewski, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lawina ruszyła i już jej nie zatrzymamy. Firmy nie miały wyjścia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.