PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Lawina ruszyła i już jej nie zatrzymamy. Firmy nie miały wyjścia

Digitalizacja w Polsce przyspieszyła w czasie koronakryzysu. Technologie, które zyskują na znaczeniu, to sztuczna inteligencja, robotyzacja, Internet Rzeczy, chmura, Big Data. Co zmienia pandemia w głównych trendach związanych z cyfryzacją? Kto korzysta z akceleracji i jak wykorzystać cyfrowe przyspieszenie? Jak zapewnić bezpieczeństwo infrastruktury i jaka jest rola bigtechów w globalnej gospodarce? To pytania stawiane podczas debaty „Digitalizacja gospodarki”, która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Lawina ruszyła i już jej nie zatrzymamy. Firmy nie miały wyjścia
Nowymi technologiami zainteresowane są nie tylko duże korporacje, ale także małe firmy (fot. Pexels)
REKLAMA
  • Pandemia w pozytywny sposób wpłynęła na digitalizację polskiej gospodarki, zwiększając zapotrzebowanie na narzędzia cyfrowe.
  • Wśród obszarów, które dynamicznie się rozwijają, jest łączność. Drugim obszarem są technologie związane z zieloną energią, mające wpływ na obniżanie tzw. śladu węglowego.
  • Klienci zaczęli szukać nowych rozwiązań jako alternatywy dla fizycznego pojawienia się w różnych miejscach. Szczególnie dobrze na przyszłość rokują usługi związane z telemedycyną.




Pandemia w pozytywny sposób wpłynęła na digitalizację polskiej gospodarki, zwiększając zapotrzebowanie na narzędzia cyfrowe.

Digitalizacja dzięki pandemii

Cyfrowa transformacja ułatwia kontakt z klientem, zwiększa konkurencyjność firmy, daje przewagę na rynku krajowym i międzynarodowym. Ale jakie technologie rozwijają się dziś najszybciej?

- Wśród obszarów, które dynamicznie się rozwijają, jest łączność. Pandemia udowodniła, że jest ona kluczowa niezależnie od tego, czy mówimy o szkole, pracy, czy różnych innych dziedzinach. Drugim obszarem są technologie związane z zieloną energią, mające wpływ na obniżanie tzw. śladu węglowego. Zarówno jeśli chodzi o jej gromadzenie, jak i przechowywanie. Kolejną rzeczą są duże nadzieje związane z ewolucją tych technologii, dzięki czemu korzyści z ich wykorzystania będą jeszcze większe - mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei Polska.

Pandemia przyczyniła się też do tego, że nastąpiła zmiana zachowań konsumentów, którzy zaczęli dostrzegać, że wiele rzeczy można zrobić zdalnie.

- Wiele nowych rozwiązań technologicznych zostało wprowadzanych przez sektor telekomunikacyjny. Wcześniej nie było zbyt dużej chęci wśród konsumentów należących do średniego czy starszego pokolenia, żeby korzystać z rozwiązań cyfrowych. Są usługi, które istniały przed pandemią, ale niewiele osób z nich korzystało. Nagle okazało się, że klienci zaczęli szukać nowych rozwiązań, jako alternatywy dla fizycznego pojawienia się w różnych miejscach. Szczególnie dobrze na przyszłość rokują usługi związane z telemedycyną - ocenił Przemysław Kurczewski, zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lawina ruszyła i już jej nie zatrzymamy. Firmy nie miały wyjścia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA