PARTNER PORTALU partner portalu

Kultura organizacji to coś więcej niż hasełka na ścianach

Zarządy firm zdają sobie sprawę ze znaczenia kultury organizacji w zespołach. Jednak zbiór wartości i zasad, z którymi chcą być kojarzone, to jedno; wdrożenie ich w życie to co innego.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kultura organizacji to coś więcej niż hasełka na ścianach

  • Pod pojęciem kultury organizacyjnej trzeba rozumieć realny zestaw zasad, które pracownicy i zarząd przyswajają i realizują.
  • Budowę nowej kultury organizacji trzeba zacząć od zdefiniowania problemów, z którymi boryka się zespół. Pomocna może okazać się w tym strategia lean.
  • Jak przekonują specjaliści z DPC Polska, kultura organizacyjna wymaga wiarygodności. Bez niej próba remodelowania pracy zatrudnionych ma nikłe szanse powodzenia.

Kultura organizacyjna to modna, ale i kluczowa część organizacji pracy. Coraz więcej przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości czy branży, stara się ją eksponować. Z jednej strony to dobrze, bo poprawia to ogólną kulturę pracy w naszym społeczeństwie, ale może być to tylko fasada.

Stworzenie kultury organizacyjnej wymaga znacznie więcej niż tylko sformułowania odpowiednich haseł. Czym więc jest?

Kulturą organizacyjną nazywamy siatkę pozytywnych skojarzeń z daną marką, decydującą o jej sukcesie i pozycji na rynku. Wyznacznikami wysokiej kultury są takie wartości, jak wysoki standard pracy, szacunek do pracy i pracownika, zespół jako wartość czy nastawienie na klienta. Ostatnie z pewnością wiąże konsumentów z deklarującą je firmą. To jednak tylko element szerszej całości, która ukrywa się w codziennej pracy, obowiązkach i rutynie. 

Czytaj też: Dlaczego warto dbać o kulturę organizacyjną?

- Aspekt wizerunkowy jest pochodną zmian strukturalnych wdrażanych w organizacji, wymagających konsekwencji i zaangażowania pracowników wszystkich szczebli. Podstawowym celem jest usprawnienie procesów realizowanych w przedsiębiorstwie, identyfikacja i eliminacja marnotrawstwa oraz ciągłe doskonalenie – mówi Tomasz Bereźnicki, prezes DPC Polska. Wskazuje również na podejście wykorzystywane przez ekspertów DPC we wdrażaniu strategii lean w przedsiębiorstwach. Służy ono budowie trwałej i efektywnej kultury organizacyjnej.

Wspomniana strategia to próba zogniskowania wszystkich pracowników na wygrywanie poprzez identyfikację i eliminację zbędnych, monotonnych czynności. Połączenie strategii lean z odpowiednią kulturą organizacyjną jest kluczem do sukcesu.

Po pierwsze - refleksja strategiczna

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

LeCoqSportiff 2019-08-27 00:27:57

Na przyszłość zanim pulsHR zdecyduje się opublikować artykuł, apeluję o sprawdzenie rzetelności osób, o których mowa. Testimoniale zgarnięte od znajomych z Kiss Digitala z którymi chodzą na piwo - więcej z nich nie skorzystam. Wzajemne kółko adoracji przeciętniaków. Byłem na warsztatach Humanrise w coworkingu, to była niezła prowizorka. Jestem zaskoczony, że dalej się utrzymują na rynku i coś rzeźbią, a rebrand ma niby im coś dać, choć pod powierzchnią to większa wydmuszka niż Synerise. Nie mają żadnego doświadczenia w doradztwie HR - swoimi teoriami mogą wyrządzić więcej szkód klientom niż faktycznie pomóc. Kulturę organizacyjną nie łatwo zmienić a ciężej naprawić, gdy pseudo specjaliści doradzą nieodpowiednio.

Piotr 2019-08-23 14:14:03

A gdzie 5S podziało się?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.