Kultura feedbacku zapewnia efektywniejszą pracę załogi - mówi Anna Panek z Vivus Finance

Niestety większość przedsiębiorstw nie radzi sobie z komunikacją na linii pracownik-pracodawca. Normą jest przekazywanie informacji zwrotnych dopiero przy okazji rocznej czy półrocznej oceny. A kultura feedbacku ma dziś ogromne znaczenie - przekonuje Anna Panek, dyrektor HR Vivus Finance.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kultura feedbacku zapewnia efektywniejszą pracę załogi - mówi Anna Panek z Vivus Finance

  • Vivus Finance kolejny rok z rzędu otrzymało tytuł Aon Best Employers 2018. 
  • Przy konkurencji panującej na rynku równie ważny staje się emocjonalny związek pracowników z firmą - w rozmowie z PulsHR.pl podkreśla Anna Panek, dyrektor HR Vivus Finance.
  • Mówi też o ogromnej roli feedbacku jako narzędzia, który pozwala wyrobić lojalność u pracowników. 

W jaki sposób budujecie kulturę organizacyjną, która skutecznie przyciąga i motywuje pracowników?

Nagroda AON Best Employer cieszy nas tym bardziej, że oprócz samej statuetki wróciliśmy do firmy z bardzo konkretnymi informacjami, co już udało nam się poprawić, a nad czym jeszcze musimy popracować. Zdobyć nagrodę to jedno, ale utrzymanie wysokich wyników zobowiązuje pracodawcę jeszcze bardziej.

Bo pamiętajmy, że za każdy obszar funkcjonowania organizacji odpowiadają ludzie. Im lepsi, tym lepsze firma zanotuje wyniki. A im lepsza marka pracodawcy, tym lepszych pracowników przyciągnie. Wykwalifikowani specjaliści nie mają problemu ze znalezieniem pracy. Marzeniem każdego pracodawcy, a już szczególnie wszystkich HR-owców jest zatrudnianie ludzi którzy dążą do rozwoju, a rozwijać chcieliby się w tej samej organizacji, zamiast stale szukać nowego zatrudnienia.

Dziś już motywacją przestaje być chęć zarobienia sobie na własny samochód, mieszkanie czy nawet markową torebkę, bo wszystkie te rzeczy można po prostu wynająć i to jest typowe dla milenialsów stanowiących ponad 50 proc. obecnego rynku pracy. Tym samym czynnikiem decydującym przestaje być wysokość wynagrodzenia - liczy się atmosfera, kultura organizacyjna i możliwości aktualizowania kwalifikacji, które pozwalają rozwijać posiadane kompetencje.

To stała zmiana? Czy za jakiś czas znów pieniądze będą odgrywały pierwsze skrzypce? 

Taka sytuacja na rynku pracy będzie się utrzymywać. Pracodawcom będzie coraz trudniej przyciągnąć odpowiednich kandydatów i zatrzymać wartościowych pracowników. Dlatego w czasach agresywnej walki o pracownika ogromne znaczenie ma świadome budowanie marki pracodawcy. Pracownicy nie chcą być wyłącznie zatrudnieni w danej firmie, chcą ją współtworzyć. Jeśli nie stworzy się im takiej możliwości, tracą zaangażowanie i odchodzą.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.