PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kto pyta nie błądzi - czyli co należy przemyśleć, zanim wprowadzimy intermentoring do organizacji

W przypadku, gdy do organizacji wprowadzamy mentoring lub intermentoring, należy przemyśleć kilka kwestii dotyczących całego procesu, jego celów, przebiegu i rezultatów. Zgodnie z powiedzeniem "kto pyta nie błądzi" i w tym przypadku, pomocne mogą okazać się pytania, a odpowiedzi, które na nie uzyskamy, wskażą kierunek działań.

Kto pyta nie błądzi - czyli co należy przemyśleć, zanim wprowadzimy intermentoring do organizacji
Głównym celem intermentoringu jest wymiana doświadczeń i wiedzy związanej z organizacją pracy pracowników. /fot. mat.pras.
REKLAMA

Wprowadzając intermentoring do organizacji, zanim podejmiemy jakiekolwiek działania należy poszukać odpowiedzi podstawowe pytania:

Jakie są cele programu intermentoringu?

Wprowadzając intermentoring do firmy, należy określić, po co to robimy – jaki jest główny cel tego procesu, np.: Głównym celem intermentoringu jest wymiana doświadczeń i wiedzy związanej z organizacją pracy pracowników. Podstawą wymiany jest umiejętność organizacji zadań długoterminowych (pokolenie X) oraz skonfigurowanie zadań w systemie elektronicznym (pokolenie C).

Do takiego celu należy określić, jak długo proces będzie trwał (np. pół roku), ilu pracowników obejmie (20 proc. pracowników z każdej grupy wiekowej lub każdego działu), jak często będziemy kontrolować pracowników (spotkania z osobami kontrolującymi będą odbywać się co 3 miesiące), jakich konkretnych umiejętności będą się uczyć nawzajem, jak będziemy badać rezultaty (np.: rezultaty będą widoczne po większej liczbie realizowanych zadań w czasie, mniejszej ilości awarii, skarg klientów, itp.)

Jakie kompetencje intermentorów są najważniejsze z punktu widzenia firmy?

Wprowadzając proces intermentoringu, należy zwrócić uwagę na to, jakie umiejętności i kompetencje posiadają nasi pracownicy, a jakich im brakuje. Informacje takie możemy uzyskać z opinii zwierzchników, analizując oceny roczne, dobrze jest również przeprowadzić krótką ankietę
z pytaniami o brakujące kompetencje oraz mocne strony pracowników. Warto na umiejętności pracowników spojrzeć z perspektywy strategicznej, tzn. jakich kompetencji będzie potrzebować firma na przestrzeni najbliższego roku, dwóch i pięciu lat.

Jaką rolę będą pełnić intermentorzy?

Intermentorom należy określić zakres ich roli – spisać zasady obowiązujące w procesie, tzw. kontrakt, wyznaczyć zakres umiejętności, jakie muszą zostać wypracowane (np.: posługiwanie się kalendarzem Google), określić jakich materiałów potrzebują (np. dostępu do komputera), jak często będą się odbywać spotkania (np. spotkania będą odbywać się raz tygodniu).

Jak zostanie przeprowadzony dobór par intermentorowych?

Należy zastanowić się, w jaki sposób zostaną dobrane pary intermentorowe – dobór powinien uwzględniać podobieństwo naszych pracowników pod względem osobowościowym – czy mają określony poziom asertywności, pewności siebie, komunikację, jaką mają gotowość do przekazania wiedzy i jaką wiedzą posiadają.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kto pyta nie błądzi - czyli co należy przemyśleć, zanim wprowadzimy intermentoring do organizacji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.