PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Koszty pracy listonoszy mamy najwyższe w Europie, a na rynku listów kryzys

Popyt na tradycyjną korespondencję skurczył się w Polsce w niespotykanym dotąd tempie, ale koszty pracy listonoszy pozostają najwyższe w Europie.

  • Autor:PAP
  • 19 sie 2020 6:57
Koszty pracy listonoszy mamy najwyższe w Europie, a na rynku listów kryzys
W okresie 2016-2018 rynek listów skurczy się w Polsce o ok. 9 proc. (fot.shutterstock)
REKLAMA

Jak pisze "Rzeczpospolita", filar przychodów Poczty Polskiej (PP) właśnie runął.

"Przez gigantyczne spadki na rynku listów wyniki wypracowywane przez spółkę w 2020 r. nie mogą napawać optymizmem. Tradycyjna korespondencja stanowi ponad 60 proc. wpływów PP. Tymczasem to źródło wysycha i to szybciej niż ktokolwiek mógł się spodziewać" - podkreśla "Rzeczpospolita".

Gazeta zwraca uwagę, że jeszcze przed pandemią eksperci przewidywali w br. 10-proc. spadki, jednak przez epidemię koronawirusa i lockdown popyt skurczył się o ponad jedną czwartą.

"Taki rekord odnotowano w marcu (26 proc.). W maju ujemna dynamika spowolniła, ale i tak sięgnęła 18 proc. Biorąc pod uwagę, że od 2007 r. rynek ten w naszym kraju zmalał już o ponad 30 proc., można mówić o kryzysie" - pisze "Rzeczpospolita".

Gazeta przytacza statystyki, które pokazują, że w latach 2013-2016 rynek listów w Polsce zmniejszał się w tempie 7 proc. rocznie (podczas gdy na innych europejskich rynkach o 4 proc.), a w okresie 2016-2018 - o ok. 9 proc. (7 proc. za granicą).

W artykule podkreślono, że pandemia uderzyła w pocztowców we wszystkich krajach, ale nad Wisłą cios okazał się szczególnie bolesny. Jak wskazano, Poczta Polska od kilku lat należała bowiem do operatorów o najwyższym poziomie tzw. e-substytucji (proces zastępowania listów e-mailami).

"PP tłumaczy, że spadek w listach jest m.in. skutkiem "zmian technologicznych, z których dobrodziejstw korzystają zarówno klienci biznesowi, jak i klienci indywidualni", a ów trend dodatkowo przyspieszył stan epidemii. Ale problem w tym, że to niejedyny kłopot firmy w tym kluczowym segmencie działalności. Wiele do życzenia pozostawiają bowiem wskaźniki efektywności rodzimych listonoszy. Wystarczy powiedzieć, że ich koszty pracy są najwyższe w Europie i - wbrew unijnym trendom - od lat się nie zmniejszają" - pisze "Rz"

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Koszty pracy listonoszy mamy najwyższe w Europie, a na rynku listów kryzys

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zofia 2020-08-19 22:35:18

    Poczta, w przeciwieństwie do innych usługodawców nie informuje odbiorców przesyłek o godzinie dostawy. Na moją interwencję powiedziano mi , że nie muszą tego robić. Dlatego niech się nie dziwią, że lekceważeni klienci nie będą korzystać z ich usług.

  • r39 2020-08-19 17:19:35

    Najwyraźniej przechodzimy na korespondencję elektroniczną, i to wyraźnie szybciej, niż tzw. "kraje rozwinięte".

  • Rafał 2020-08-19 08:13:38

    To co się działo na Poczcie Polskiej na początku epidemii było ewidentne lekceważenie klientów. Niestety w tym czasie nie mogłem z winy poczty skorzystać z wysyłki firmowym listów i musiałem zrobić to np. inpostem. Teraz już niechętnie wracam do poczty. I dobrze im tam!

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.