PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Koronakryzys? Tylko firmy ze sprawnie działającym i kreatywnym HR-em będą w stanie zdać test

Oswajanie nowego zjawiska – izolacji społecznej, przestawienie na kontakt online jako jedyny dopuszczalny, w naturalny sposób wywoływały obawę. Dla wielu okazało się to jednak bardzo pozytywnym odkryciem, ale także wymagało rozwoju nowych umiejętności, zdobycia nowej wiedzy - mówi Bożena Soberka, szefowa HR na Polskę i republiki nadbałtyckie w British American Tobacco (BAT).

Koronakryzys? Tylko firmy ze sprawnie działającym i kreatywnym HR-em będą w stanie zdać test
Bożena Soberka, szefowa HR na Polskę i republiki nadbałtyckie w British American Tobacco (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Doświadczenie pandemii i konieczność weryfikacji całego systemu zachowań wymusiło zmianę podejścia do kontaktów wewnątrz firmy i zewnętrznych.
  • By poznać oczekiwania i potrzeby pracowników, HR musi prowadzić stały dialog z pracownikami, a następnie wspierać ich w rozwoju.
  • Jak mówi Bożena Soberka z BAT, konieczność izolacji społecznej i brak możliwości spotykania się z partnerami biznesowymi to duże ograniczenie w wielu branżach, ale jednocześnie okazja, by wykorzystać rozwiązania technologiczne wspierające funkcjonowanie firm.

Pandemia koronawirusa wprowadziła rynek pracy na nieznane wody. Każda nowa sytuacja jest dla pracownika testem, podobnie jak i dla organizacji. Jak zauważa Bożena Soberka, szefowa HR na Polskę i republiki nadbałtyckie w British American Tobacco (BAT), ta firma, która posiada sprawnie działający, kreatywny HR, będzie w stanie zdać test.

Bożena Soberka podkreśla również, że doświadczenie pandemii i konieczność weryfikacji całego systemu zachowań wymusiło zmianę podejścia do kontaktów wewnątrz firmy i zewnętrznych.

– Oswajanie nowego zjawiska – izolacji społecznej, przestawienie na kontakt online jako jedyny dopuszczalny, w naturalny sposób wywoływały obawę. Dla wielu okazało się to jednak bardzo pozytywnym odkryciem, ale także wymagało rozwoju nowych umiejętności, zdobycia nowej wiedzy – mówi Soberka.

By jednak poznać oczekiwania i potrzeby pracowników, HR musi prowadzić stały dialog z pracownikami, a następnie wspierać ich w rozwoju.

– Dla przykładu: zapytaliśmy pracowników biurowych o to, jak oceniają efektywność funkcjonowania w zmienionej formule. 94 proc. z nich wskazało, że są równie efektywni i chcieliby utrzymać to „elastyczne podejście” w przyszłości, a także pokazało nam, jakie dodatkowe umiejętności pomogłyby im być jeszcze bardziej skutecznymi w tym nowym sposobie pracy – opowiada Bożena Soberka.

Elastyczność na pierwszym planie

Sytuacja, z którą przyszło się nam zmierzyć, dowiodła, że w zarządzaniu zasobami ludzkimi na stałe trzeba wpisać elastyczność działania. Jak jednak podkreśla Bożena Soberka, nie można jej uzyskać bez zapewnienia narzędzi, które pozwolą na szybkie i skuteczne reakcje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Koronakryzys? Tylko firmy ze sprawnie działającym i kreatywnym HR-em będą w stanie zdać test

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • anna 2020-08-22 11:10:16

    Szukam miłego i kulturalnego faceta na sex spotkania lub stały zwiazek. Mam na imię Monia lat 24, wzrost 169cm, wiecej moich nagich fotek i kontakt do mnie tu- www.frircikvip.com.pl i wyszukaj mnie po niku: Monik5 napisz do mnie i spotkajmy sie!

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.