PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Kontrowersje wokół Facebooka i identyfikacji zagrożeń dla firmy oraz jej pracowników

Administratorzy Facebooka przyznali, że analizują użytkowników pod względem potencjalnego zagrożenia dla firmy i jej pracowników.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 15 lut 2019 10:15
Kontrowersje wokół Facebooka i identyfikacji zagrożeń dla firmy oraz jej pracowników
Czy bezpieczeństwo Facebooka i pracowników firmy uzasadnia daleko idący monitoring sieci społecznościowej? (fot. pixabay.com/domena publiczna)
REKLAMA

Amerykańska telewizja CNBC dotarła do kilku byłych pracowników sekcji bezpieczeństwa Facebooka, którzy poddali w wątpliwość, jak firma przeciwdziała wypowiedziom atakującym i grożącym przedsiębiorstwu lub jej pracownikom.

Facebook monitoruje aktywność na profilach swoich użytkowników dla optymalizacji wyświetlanych im treści. CNBC udowadniało jednak, że obok monitoringu, który służy celom reklamowym, te same algorytmy są wykorzystywane dla bezpieczeństwa. Skala obserwacji ma być jednak daleko dalej idąca.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W oparciu o wywiady z byłymi pracownikami stacja telewizyjna postawiła tezę, że administratorzy portalu społecznościowego mają nawet imienną listę użytkowników, którzy stanowią zagrożenie dla firmy i wypisują groźby, nawistne komentarze. Ma lokalizować miejsce ich pobytu i reagować, gdyby byli blisko kompleksu firmy.

Czytaj też: Mark Zuckerberg radzi menedżerom

Część pracowników odeszła z firmy, bo zaobserwowane praktyki stały w sprzeczności z ich wartościami. Uznali tak daleko idące monitorowanie za niebezpieczne ingerowanie w życie i prywatność ludzi.

Firma Marka Zuckerberga ustosunkowała się do zarzutów wywiadem publikowanym 14 lutego przez agencję AFP. Anthony Harrison, kierujący pionem bezpieczeństwa Facebooka, sprecyzował że jednostka odpowiedzialna za bezpieczeństwo pracowników opiera się o wypracowane procedury służące ochronie prywatności. W jego ocenie gwarantują one najwyższe możliwe standardy.

Czytaj też: W dobie mediów społecznościowych trudno o prywatność

- Sugestie, jakoby nasi pracownicy złamali zasady i wtargnęli w czyjąś prywatność są nadużyciem. Są fałszywe - zaakcentował Harrison.

Firma jego ustami przekonuje, że stosowane w niej procedury i identyfikacja osób grożących firmie i jej pracownikom nie odbiega od praktyki stosowanej przez inne firmy internetowe. Osią ewentualnego wykluczenia kogoś z portalu jest polityka prywatności firmy, a jeśli groźby klasyfikują się jako przestępstwo, administracja działa w porozumieniu ze służbami.

O tym, że bezpieczeństwo pracujących i firmy jest narażone może świadczyć niedawna sytuacja z Menlo Park w Kalifornii, gdzie mieści się siedziba główna Facebooka. W styczniu doszło do alarmu bombowego w tym kompleksie. Ewakuowano załogę.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kontrowersje wokół Facebooka i identyfikacji zagrożeń dla firmy oraz jej pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.