PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Konsultanci w odstawkę; sprzedaż przeniosła się do internetu

Przed pandemią 96 proc. zakupów w sektorze sprzedaży bezpośredniej odbywało się w trakcie osobistych spotkań z konsultantem, w 2020 r. odsetek ten spadł do 41 proc., większość transakcji przeniosła się do internetu - wynika z badania IBRIS na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

  • Autor: PAP/JP
  • 24 cze 2021 13:35
Konsultanci w odstawkę; sprzedaż przeniosła się do internetu
Przed pandemią 96 proc. zakupów w sektorze sprzedaży bezpośredniej odbywało się w trakcie osobistych spotkań z konsultantem, w 2020 r. odsetek ten spadł do 41 proc. (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W badaniu ponad połowa respondentów wyraziła zadowolenie ze sposobu, w jaki branża sprzedaży bezpośredniej poradziła sobie w pandemii, organizując np. pokazy i prezentacje produktów w formie online.
  • Wiele osób doceniło także inne rozwiązania wspierane cyfrową technologią, jak sprzedaż wysyłkowa do paczkomatu czy zdalne składanie zamówień i opowiedziało się za ich kontynuacją także po wygaśnięciu pandemii - podaje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB).
  • Jak podkreśla, klienci dostrzegli wiele zalet zakupów online: przede wszystkim oszczędność czasu (39 proc. wskazań), brak potrzeby wychodzenia z domu (35 proc.) oraz wygodę (35 proc.).

Za największą wadę w stosunku do wcześniejszych spotkań bezpośrednich klienci uznali brak możliwości obejrzenia towaru (33 proc. wskazań).

Najbardziej entuzjastyczne podejście do digitalizacji sprzedaży bezpośredniej mają mieszkańcy dużych miast (pow. 250 tys.ięcy) oraz wsi. Najbardziej sceptyczni wobec tej formy zakupów okazali się mieszkańcy średnich miast (50-250 tys.). Pozytywne nastawienie do zakupów online mają także osoby z wykształceniem wyższym lub podstawowym, a pod względem wieku: osoby poniżej 50 roku życia.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem przewodniczącego zarządu PSSB Michała Guzowskiego interpretacja tych danych jako trendu definitywnego porzucenia bezpośrednich spotkań konsultanta z klientem na rzecz internetu jest jednak przedwczesna. "Dla wielu klientów zakupy w internecie czy to z udziałem konsultanta, czy bez, były efektem chwilowego braku alternatywy. 33 proc. zdecydowanie chciałaby powrotu do bezpośrednich spotkań, jak tylko będzie to możliwe, a 52 proc., czyli większość respondentów, waha się lub nie ma jeszcze w tej sprawie zdania" - stwierdził Guzowski.

Dodał, że branża zapewne będzie zmierzała w stronę modelu mieszanego, dopasowanego do preferencji różnych grup klientów. "Na bezpośrednich spotkaniach z konsultantem zależy częściej kobietom i osobom w wieku średnim pomiędzy 30 i 49 rokiem życia. Jednak dla mieszkańców dużych miast ze stałym deficytem wolnego czasu oraz dla ludzi młodych zakupy przez internet będą stanowiły atrakcyjną opcję" - ocenił.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Konsultanci w odstawkę; sprzedaż przeniosła się do internetu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.