-
- •12 maj 2022 14:43
Pandemia spowodowała, że miliony pracowników biurowych zaczęły wykonywać swoją pracę z domu. Wideokonferencje w celach biznesowych i w czasie happy hours stały się elementem codziennego życia. Zdalne uczenie się zastąpiło codzienny pobyt w szkole, a rowery stacjonarne i bieżnie z dostępem do internetu - jazdę po parkowych alejach. Teraz, gdy ograniczenia w Stanach Zjednoczonych i Europie zostały złagodzone, ludzie mają dość spędzania czasu w domu. A firmy, jak Peloton, Zoom Video i DocuSign, płacą za to cenę

- Peloton jest teraz wart zaledwie 4,3 mld dol., w porównaniu z rekordowym poziomem prawie 49 mld dol. w styczniu 2021 roku. Jego akcje spadły w tym roku o 64 proc.
- Zoom nie stracił dużych klientów, ale zauważa, że „firmy przeszły już fazę paniki i kupowania”, co oznacza, że sprzedaż staje się „bardziej znormalizowana”.
- Akcje DocuSign zniżkowały w tym roku o 54 proc., platformy edukacyjnej online Chegg - o 42 proc., sieci siłowni Planet Fitness - o 25 proc.
Teraz, gdy ograniczenia w Stanach Zjednoczonych i Europie zostały złagodzone, ludzie mają dość spędzania czasu w domu. A firmy, jak Peloton, Zoom Video i DocuSign, płacą za to cenę – donosi CNN.
Akcje Pelotonu, zajmującego się sprzętem do ćwiczeń w domu, spadły o prawie 9 proc. po tym, jak firma poinformowała, że w zeszłym kwartale straciła 757 mln dol. Sprzedaż spadła o 15 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Peloton podał, że na koniec ostatniego kwartału miał w banku tylko 879 mln dol. w gotówce. Pożycza dużo od banków, jak JPMorgan Chase i Goldman Sachs, aby się utrzymać.
Firma jest teraz warta zaledwie 4,3 mld dol., w porównaniu z rekordowym poziomem prawie 49 mld dol. w styczniu 2021 roku. Jej akcje spadły w tym roku o 64 proc.
Punkt zwrotny
Akcje Zoom Video zapikowały zaś w dół od początku 2022 roku o 51 proc.
- Znajdujemy się naprawdę w zwrotnym punkcie. Chcemy przeprofilować się z zabójczej dla nas aplikacji do spotkań na szerszą platformę współpracy w miejscu pracy – mówi cytowany przez CNN dyrektor finansowy Kelly Steckelberg.
Zoom nie stracił dużych klientów, ale zauważa, że „firmy przeszły już fazę paniki i kupowania”, co oznacza, że sprzedaż staje się „bardziej znormalizowana”.
Akcje DocuSign zniżkowały w tym roku o 54 proc., platformy edukacyjnej online Chegg - o 42 proc., sieci siłowni Planet Fitness - o 25 proc.
Wall Street szczególnie sceptycznie ocenia perspektywy firm, które działają na rynku stworzonym przez model pracy w domu „work-from-home”.



Słowa kluczowe
- praca
- praca w domu
- work-from-home
- Kelly Steckelberg
- Peloton
- Zoom Video
- DocuSign
- Chegg
- Planet Fitness
- praca zdalna
- Zoom
KOMENTARZE (1)