PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Koncerny likwidują stanowiska dyrektorskie. Marketingowcy powinni się martwić o pracę?

Niedawno Uber, McDonald's oraz Johnson & Johnson zlikwidowali stanowiska dyrektorów marketingu. Także Lyft zdecydował się na ten krok w ostatnich miesiącach. Czy to oznacza, że marketing traci na znaczeniu, a marketingowcy powinni martwić się o swoją pracę?

Koncerny likwidują stanowiska dyrektorskie. Marketingowcy powinni się martwić o pracę?
Globalne koncerny rozstają się z dyrektorami marketingu i likwidują ich stanowiska. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Globalne koncerny rozstają się z dyrektorami marketingu i likwidują ich stanowiska, nie oznacza to jednak, że marketing traci na znaczeniu.
  • Zmiany pokazują, że najcenniejszymi pracownikami staną się ci, którzy są w stanie połączyć marketing z technologią, a także wykorzystają ten potencjał, aby rozwijać firmy.
  • Wyzwaniem sektora jest również duża dostępność kandydatów i tym samym wysoka konkurencja.

Sprawę zmian w strukturach kierowniczych firm zapoczątkowało odejście dyrektor marketingu Silvii Lagnado z McDonald's. Firma zdecydowała, że nikt nie zastąpi jej na tym stanowisku. Niemniej jednak dwie osoby awansowały - Bob Rupczyński został starszym wiceprezesem ds. technologii marketingowych, a Colin Mitchell otrzymał tytuł starszego wiceprezesa ds. globalnego marketingu.

- Oznacza to, że odpowiedzialność za działania marketingowe zostanie zdjęta z funkcji CMO (chief marketing officer) i zostanie nałożona na wiceprezesów, a dalej rozłożona na regionalnych dyrektorów marketingu, których rola znacząco może wzrosnąć oraz pracowników niższego szczebla, a co za tym idzie – marketerzy nie muszą się obawiać o pracę. Co więcej, dostaną niezwykłego sprzymierzeńca w swojej codziennej pracy i tylko od nich będzie zależało, czy wykorzystają go właściwie, zwiększając swoją rolę, czy zostaną zepchnięci na margines – tym sprzymierzeńcem, czy tego chcemy, czy nie, będzie AI (sztuczna inteligencja) – komentuje Łukasz Wołek, CEO Eura7 & Abanana.

Czytaj też: Praca w marketingu ma dwa oblicza. Młodzi walczą o wejście do branży

Ubera opuszcza Rebecca Messina, która mniej niż rok (dokładnie 9 miesięcy) pozostawała dyrektorem marketingu spółki. Zmiany w obszarze marketingu sięgają jednak dużo głębiej. Firma dodatkowo zwalnia 400 pracowników w zespole marketingowym, który zatrudniał do tej pory ponad 1200 osób.

- W założeniu restrukturyzacja ma pomóc Uberowi uzyskać bardziej spójny przekaz marki. Dojdzie też do zmiany na wysokich stanowiskach: Mike Strickman, wiceprezes ds. performance marketingu, będzie również odpowiedzialny za CRM (Customer Relationship Management) i analitykę. Jak podaje CNN, Uber planuje też zatrudnić wiceprezesa ds. globalnego marketingu, który będzie kierował m.in. szefami produktów, brandingu, Uber Eats, operacji biznesowych, badań, planowania i operacji oraz pracy twórczej – twierdzi Łukasz Wołek.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Koncerny likwidują stanowiska dyrektorskie. Marketingowcy powinni się martwić o pracę?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tomek 2019-08-20 12:16:29

    Tak to właśnie wygląda. Marketing coraz mocniej korzysta z danych i analityki. Te zwykle są przechowywane w narzędziach typu CRM. Stąd logiczne jest powiązanie stanowiska CMO z tymi elementami.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.