PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Koncerny likwidują stanowiska dyrektorskie. Marketingowcy powinni się martwić o pracę?

Niedawno Uber, McDonald's oraz Johnson & Johnson zlikwidowali stanowiska dyrektorów marketingu. Także Lyft zdecydował się na ten krok w ostatnich miesiącach. Czy to oznacza, że marketing traci na znaczeniu, a marketingowcy powinni martwić się o swoją pracę?

Koncerny likwidują stanowiska dyrektorskie. Marketingowcy powinni się martwić o pracę?
Globalne koncerny rozstają się z dyrektorami marketingu i likwidują ich stanowiska. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Globalne koncerny rozstają się z dyrektorami marketingu i likwidują ich stanowiska, nie oznacza to jednak, że marketing traci na znaczeniu.
  • Zmiany pokazują, że najcenniejszymi pracownikami staną się ci, którzy są w stanie połączyć marketing z technologią, a także wykorzystają ten potencjał, aby rozwijać firmy.
  • Wyzwaniem sektora jest również duża dostępność kandydatów i tym samym wysoka konkurencja.

Sprawę zmian w strukturach kierowniczych firm zapoczątkowało odejście dyrektor marketingu Silvii Lagnado z McDonald's. Firma zdecydowała, że nikt nie zastąpi jej na tym stanowisku. Niemniej jednak dwie osoby awansowały - Bob Rupczyński został starszym wiceprezesem ds. technologii marketingowych, a Colin Mitchell otrzymał tytuł starszego wiceprezesa ds. globalnego marketingu.

- Oznacza to, że odpowiedzialność za działania marketingowe zostanie zdjęta z funkcji CMO (chief marketing officer) i zostanie nałożona na wiceprezesów, a dalej rozłożona na regionalnych dyrektorów marketingu, których rola znacząco może wzrosnąć oraz pracowników niższego szczebla, a co za tym idzie – marketerzy nie muszą się obawiać o pracę. Co więcej, dostaną niezwykłego sprzymierzeńca w swojej codziennej pracy i tylko od nich będzie zależało, czy wykorzystają go właściwie, zwiększając swoją rolę, czy zostaną zepchnięci na margines – tym sprzymierzeńcem, czy tego chcemy, czy nie, będzie AI (sztuczna inteligencja) – komentuje Łukasz Wołek, CEO Eura7 & Abanana.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Praca w marketingu ma dwa oblicza. Młodzi walczą o wejście do branży

Ubera opuszcza Rebecca Messina, która mniej niż rok (dokładnie 9 miesięcy) pozostawała dyrektorem marketingu spółki. Zmiany w obszarze marketingu sięgają jednak dużo głębiej. Firma dodatkowo zwalnia 400 pracowników w zespole marketingowym, który zatrudniał do tej pory ponad 1200 osób.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Koncerny likwidują stanowiska dyrektorskie. Marketingowcy powinni się martwić o pracę?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Tomek 2019-08-20 12:16:29

    Tak to właśnie wygląda. Marketing coraz mocniej korzysta z danych i analityki. Te zwykle są przechowywane w narzędziach typu CRM. Stąd logiczne jest powiązanie stanowiska CMO z tymi elementami.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA