PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Komunikuj, mów do ludzi. Jak budować reputację lidera w czasach kryzysu

W organizacjach działy HR i zarządy organizują spotkania, na których liderzy prezentują wpływ wirusa Covid-19 na funkcjonowanie firm. Ale niestety nie wszyscy menedżerowie widzą taką konieczność, przez co tracą nie tylko dobrą opinię, ale i kapitał reputacyjny na przyszłość.

  • Autor:Raf
  • 17 mar 2020 12:00
Komunikuj, mów do ludzi. Jak budować reputację lidera w czasach kryzysu
Sporo liderów nie chce komunikować o trudnościach, z jakimi zmaga się firma (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Dobry szef prowadzi zadania i zespół z dyscypliną realizacyjną, kontynuuje i kończy to, co zaczął, regularnie się komunikuje indywidualnie i grupowo - podkreśla Stefan Bulaszewski, senior coach w Lee Hecht Harrison DBM Polska.
  • Niezależnie od skali problemów w sytuacji kryzysowej pierwsze, co się pojawia, to strach wynikający z niewiadomej.
  • To, co najbardziej buduje zaufanie do liderów biznesu, a tym samym daje szansę na odnalezienie się w nowej sytuacji, to prowadzenie takiej komunikacji, która da ludziom poczucie sprawnego, odpowiedzialnego leadershipu.

Jak podkreśla Stefan Bulaszewski, dobry szef to ktoś, kto wobec zadań jest "nieliniowy", czyli kreatywny i elastyczny. Ponadto zwinnie porusza się w systemie firmy i w świecie zmiennych wymagań klientów.

- Dobry szef prowadzi zadania i zespół z dyscypliną realizacyjną - kontynuuje i kończy to, co zaczął, regularnie się komunikuje indywidualnie i grupowo. To warunek wszelkiej skuteczności. Wobec ludzi jest fair, uczciwy, spójny w tym co mówi i robi. Pracownicy wszystkich pokoleń to cenią. Daje też swoim podwładnym poczucie bezpieczeństwa bazujące na otwartości i kontakcie. W dzisiejszym trudnym i zmiennym świecie wszyscy tego potrzebują, jak powietrza - dodaje Bulaszewski.

Jak wynika z badania „Polski lider: decyzje w czasach VUCA”, aż 92 proc. polskich menedżerów deklaruje, że podejmując decyzje, musi uwzględnić wiele czynników, które ciągle się zmieniają. 89 proc. przepytanych przez firmę 4Results potwierdza, że ich praca wymaga ciągłego dostosowywania się do zmieniających się warunków.

Czytaj też: Siedem błędów popełnianych przez menedżerów

Niemal 2/3 przebadanych uważa, że w ich pracy zasady podejmowania decyzji, które obowiązywały do tej pory, zmieniają się. Badanie wskazuje również, że zarządzający mają silne poczucie zmienności i złożoności w swojej pracy.

Jak powinna wyglądać komunikacja lidera w czasach kryzysu? Jak nie stracić zaufania pracowników, a nawet próbować zbudować kapitał zaufania?

Do ludzi mów - TERAZ

- Niezależnie od skali problemów w sytuacji kryzysowej, pierwsze, co się pojawia, to strach wynikający z niewiadomej. I jest to naturalny objaw, który dotyczy większości ludzi. Prześpij się z nim, a potem działaj. To, co najbardziej buduje zaufanie do liderów biznesu, a tym samym daje szansę na odnalezienie się w nowej sytuacji, to prowadzenie takiej komunikacji, która da ludziom poczucie sprawnego, odpowiedzialnego leadershipu, a szefom tym samym zapewni większe zaangażowanie ludzi - radzi Aleksandra Ślifirska, personal branding konsultant z firmy KOBOLD.

Na miłość boską - komunikuj

 

  1. 1. mów, co wiesz
  2. 2. mów, czego nie wiesz
  3. 3. mów, nad czym pracujesz 

 

Nie siedź w bunkrze -  mów do ludzi 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Komunikuj, mów do ludzi. Jak budować reputację lidera w czasach kryzysu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.