PARTNER PORTALU partner portalu

Komunikacja wewnętrzna na miarę XXI wieku. Zamiast maila, vlog, intranet i multimedia

Wiadomości wysyłane mailem czy SMS od szefa wysłany do pracowników powoli przechodzą do historii. Komunikacja wewnętrzna w firmie weszła na wyższy poziom. Tak samo jak jej znaczenie dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Komunikacja wewnętrzna na miarę XXI wieku. Zamiast maila, vlog, intranet i multimedia

  • E-mail, telefon czy spotkanie na korytarzu to za mało, by sprawnie i skutecznie przekazywać pracownikom informacje.
  • To również za mało, gdy weźmiemy pod uwagę, że rola komunikacji wewnętrznej w firmie nabiera nowego znaczenia.
  • Jakie narzędzia stosować, by poprawić ten obszar? Skąd czerpać inspiracje i na co zwracać uwagę? Zapytaliśmy specjalistów z tego obszaru w Skanska, Cybercom Poland oraz Capgemini Polska. 

- Mówi się, że „bez komunikacji nie ma organizacji”. Dla większości z nas to truizm, a jednak jest jakiś powód, dla którego komunikacja jest jednym z najczęściej wskazywanych przez pracowników obszarów nieefektywności organizacji - przekonuje Kamila Rogowska, head of HR w Cybercom Poland. Jednocześnie, jak wynika z raportu opublikowanego przez twórców emplo, aplikacji usprawniającej komunikację wewnątrz firm, aż 71 proc. pracowników uważa, że firma nie odniesie sukcesu w biznesie bez partnerskiej i otwartej komunikacji wewnętrznej.

Komunikacja - sprawa kluczowa 

Rogowska nie ma wątpliwości, że dziś komunikacja wewnętrzna ma jeszcze większą wagę w procesie budowania zaangażowania niż miało to miejsce w początkach obecnego stulecia.

- Wojna o talenty trwa, na rynku coraz bardziej brakuje osób o adekwatnych kompetencjach, a zatem tym bardziej zależy nam na lojalności obecnych pracowników. A dzisiejsi pracownicy chcą wiedzieć, kim jest ich pracodawca, chcą rozumieć miejsce, w którym pracują – jego sytuację biznesową, cele i wartości, ale nie wartości wypisane na ścianie, wartości, które są wpisane w DNA firmy, a których reprezentację możemy obserwować w zachowaniach liderów i współpracowników. Nie zawsze jednak możliwa jest obserwacja bezpośrednia i tu pojawia się nieprzeceniona rola komunikacji wewnętrznej - komentuje head of HR w Cybercom Poland.

fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Dziś działy komunikacji mają za zadanie docierać do pracowników z szeroką informacją o sytuacji biznesowej firmy, jej celach oraz wszystkim tym, co się w firmie dzieje, a na co pracownicy chcą i mogliby mieć wpływ. Takie podejście do KW pozwala na pełne zaangażowanie ich w życie firmy. - Efektywna komunikacja ma także silną rolę integrującą wokół wspólnych kwestii, wydarzeń i przypadków – można by rzec, że jest jednym z kluczowych, jeżeli nie najważniejszym elementem w procesie budowania kultury organizacyjnej - dodaje Rogowska.

Od kawy po list od prezesa

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ola 2019-02-08 14:20:23

Pani Kamila ma absolutną rację :)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.