PARTNERZY PORTALU

Komunikacja wewnętrzna na miarę XXI wieku. Zamiast maila, vlog, intranet i multimedia

Wiadomości wysyłane mailem czy SMS od szefa wysłany do pracowników powoli przechodzą do historii. Komunikacja wewnętrzna w firmie weszła na wyższy poziom. Tak samo jak jej znaczenie dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Komunikacja wewnętrzna na miarę XXI wieku. Zamiast maila, vlog, intranet i multimedia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
  • E-mail, telefon czy spotkanie na korytarzu to za mało, by sprawnie i skutecznie przekazywać pracownikom informacje.
  • To również za mało, gdy weźmiemy pod uwagę, że rola komunikacji wewnętrznej w firmie nabiera nowego znaczenia.
  • Jakie narzędzia stosować, by poprawić ten obszar? Skąd czerpać inspiracje i na co zwracać uwagę? Zapytaliśmy specjalistów z tego obszaru w Skanska, Cybercom Poland oraz Capgemini Polska. 

- Mówi się, że „bez komunikacji nie ma organizacji”. Dla większości z nas to truizm, a jednak jest jakiś powód, dla którego komunikacja jest jednym z najczęściej wskazywanych przez pracowników obszarów nieefektywności organizacji - przekonuje Kamila Rogowska, head of HR w Cybercom Poland. Jednocześnie, jak wynika z raportu opublikowanego przez twórców emplo, aplikacji usprawniającej komunikację wewnątrz firm, aż 71 proc. pracowników uważa, że firma nie odniesie sukcesu w biznesie bez partnerskiej i otwartej komunikacji wewnętrznej.

Komunikacja - sprawa kluczowa 

Rogowska nie ma wątpliwości, że dziś komunikacja wewnętrzna ma jeszcze większą wagę w procesie budowania zaangażowania niż miało to miejsce w początkach obecnego stulecia.

- Wojna o talenty trwa, na rynku coraz bardziej brakuje osób o adekwatnych kompetencjach, a zatem tym bardziej zależy nam na lojalności obecnych pracowników. A dzisiejsi pracownicy chcą wiedzieć, kim jest ich pracodawca, chcą rozumieć miejsce, w którym pracują – jego sytuację biznesową, cele i wartości, ale nie wartości wypisane na ścianie, wartości, które są wpisane w DNA firmy, a których reprezentację możemy obserwować w zachowaniach liderów i współpracowników. Nie zawsze jednak możliwa jest obserwacja bezpośrednia i tu pojawia się nieprzeceniona rola komunikacji wewnętrznej - komentuje head of HR w Cybercom Poland.

fot. Shutterstock
fot. Shutterstock
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Komunikacja wewnętrzna na miarę XXI wieku. Zamiast maila, vlog, intranet i multimedia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ola 2019-02-08 14:20:23

    Pani Kamila ma absolutną rację :)

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA