PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Komunikacja w firmie. Jak przekonać pracowników, że naprawdę liczysz się z ich zdaniem?

Do komunikacji w pracy wykorzystujemy różne formy, sposoby, narzędzia i nośniki. Dzwonimy, mailujemy, rozmawiamy, negocjujemy, prezentujemy swoje opinie, delegujemy, prowadzimy zebrania. Tylko dlaczego, skoro mamy tyle różnych narzędzi i tak wiele źródeł wiedzy wciąż, dochodzi do nieporozumień powodowanych złą komunikacją właśnie?

  • Autor:pt
  • 11 lip 2018 10:00
Komunikacja w firmie. Jak przekonać pracowników, że naprawdę liczysz się z ich zdaniem?
Wielu pracodawców obawia się otwartego przyjmowania feedbacku od pracowników (fot. Flickr, University of Salford Press Office, CC2.0)
REKLAMA
  • Pracownicy często boją się otwarcie mówić o swoich przemyśleniach lub pomysłach, ponieważ obawiają się konsekwencji lub po prostu nie mają przestrzeni na wyrażenie swoich opinii.
  • Wielu pracodawców obawia się otwartego przyjmowania feedbacku od pracowników.
  • Jednym z powodów jest strach przed jego treścią lub brak wiary w to, że pracownicy mogą mieć cenne dla firmy uwagi.

Komunikacja w firmie to temat rzeka. Można skupić się na skutecznych i nieskutecznych technikach porozumiewania się, określać specyfikę komunikacji poziomej i pionowej, werbalnej i niewerbalnej, itp., itd. Dlaczego zagadnienie jest aż tak szerokie? Ponieważ w pracy, jak i w życiu, komunikujemy się prawie bez przerwy.

Bez otwartości ani rusz

Wykorzystujemy do tego różne formy, sposoby, narzędzia i nośniki. Dzwonimy, mailujemy, rozmawiamy, negocjujemy, prezentujemy swoje opinie, delegujemy, prowadzimy zebrania. Tylko dlaczego, skoro mamy tyle różnych narzędzi i tak wiele źródeł wiedzy wciąż, dochodzi do nieporozumień powodowanych złą komunikacją właśnie?

- Jest słowo-klucz, czynnik w komunikacji biznesowej, który jest jednocześnie najistotniejszy i najczęściej pomijany: Otwartość. Jak je rozumiemy? Chodzi nie tylko o jasne i szczere precyzowanie komunikatów, które wysyłamy. Przede wszystkim chodzi o autentyczną chęć otrzymywania feedbacku od osób z którymi rozmawiamy. Dlaczego tak o nią trudno w polskich firmach? – mówi Joanna Tymczyj, ekspert zarządzania doświadczeniem pracownika iniJOB.com

Pracownicy często boją się otwarcie mówić o swoich przemyśleniach lub pomysłach, ponieważ obawiają się konsekwencji lub po prostu nie mają przestrzeni na wyrażenie swoich opinii. Nawet gdy widzą, że coś w firmie wymaga ulepszenia lub nie działa tak jak powinno, nie chcą zgłaszać sprzeciwu wobec obecnego stanu rzeczy. „Niech się dzieje co chce, ja się nie wtrącam”, „Nikt się nie wychyla, to ja też nie będę”. Niestety, taka postawa buduje w firmie kulturę braku zaangażowania i blokuje możliwości rozwoju samych pracowników, jak i całego przedsiębiorstwa.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Komunikacja w firmie. Jak przekonać pracowników, że naprawdę liczysz się z ich zdaniem?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.