PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Komunikacja w czasach kryzysu: nowe narzędzia, stare problemy

Jak komunikują się polskie firmy, instytucje i organizacje w czasach kryzysu? Okazuje się, że cztery na pięć organizacji wprowadziło specjalne sztaby kryzysowe, a 96 proc. z nich musiało zmienić format swoich działań komunikacyjnych. Ponad połowa podmiotów ograniczyła działalność reklamową, a aż 73 proc. firm zdecydowało się na realizację i komunikację inicjatyw społecznych wspierających walkę z epidemią. Tak wynika z badań „Kryzysometr 2020 – komunikacja w czasie pandemii”

  • Karolina Markowska
    KM
  • 23 kwi 2020 16:21
Komunikacja w czasach kryzysu: nowe narzędzia, stare problemy
Cztery na pięć organizacji wprowadziło specjalne sztaby kryzysowe (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Znaczenie dobrej komunikacji w firmie, szczególnie w czasach kyzysu niewątpliwie jest jednym z kluczowych tematów.
  • Funkcjonujące w firmach działy komunikacji musiały z dnia na dzień przejść w tryb pracy kryzysowej.
  • Czego brakuje w komunikacji kryzysowej i wewnętrznej, co powinno się zmienić, jak zabezpieczyć się na przyszłość – odpowiedź na te pytania daje specjalna edycja badania „Kryzysometr 2020 – komunikacja w czasie pandemii".

- Kryzysometr z założenia robimy na podsumowanie roku kalendarzowego, jednak obecna sytuacja to największe wyzwanie, przed jakim stanęły firmy i instytucje w XXI wieku. Dlatego stworzyliśmy edycję nadzwyczajną. Z odpowiedzi respondentów wyłania się odmieniony pandemią świat biznesu i instytucji, w którym znacznie wzrosła rola komunikacji, zwłaszcza kryzysowej i wewnętrznej  – komentuje Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications.

Przede wszystkim nowe wyzwania

Rozmiar wyzwań stojących przed branżą zajmującą się komunikacją potwierdzają odpowiedzi ankietowanych, którzy wpływ obecnej sytuacji na swoją pracę oceniają jako bardzo wysoki (średnio 8 punktów w 10 stopniowej skali). 34 proc. badanych wskazało najwyższą możliwą w skali odpowiedź.

Mimo, że wybuch kryzysu związanego z pandemią COVID-19 był ciężki do przewidzenia, to jednak w zarządzaniu kryzysem dla wielu organizacji pomocne było wcześniejsze, ogólne przygotowanie do komunikacji kryzysowej. Obejmowało ono takie działania jak na przykład: szkolenia, opracowanie Manuali Kryzysowych, czy stworzenie specjalnego stanowiska koordynatora ds. sytuacji kryzysowych. Takie przygotowania okazały się pomocne w komunikowaniu tematów związanych z pandemią dla ponad 85 proc. organizacji.

Sztaby kryzysowe odzwierciedleniem skali problemu

Nieprzewidywalność sytuacji spowodowała podjęcie w wielu organizacjach działań do tej pory nie wykorzystywanych.

Sztaby kryzysowe zostały aktywowane w czterech na pięć z ankietowanych podmiotów. Najczęściej tworzą je osoby odpowiedzialne za komunikację (91 proc. wskazań), osoby zarządzające organizacją (88 proc. odpowiedzi) oraz działy HR (84 proc. wskazań).

Taka konstrukcja większości sztabów wiele mówi o naturze samego kryzysu. Pokazuje ona jak ważna jest w zaistniałej sytuacji – obecność szefów, jak duża jest rola komunikacji w zarządzaniu kryzysem i gdzie jest najwięcej trudnych obszarów do opanowania (zwolnienia, obniżki wynagrodzeń, zaplanowanie pracy i zarządzenie pracownikami w trakcie Home Office).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Komunikacja w czasach kryzysu: nowe narzędzia, stare problemy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.