Kompetentny robot, czyli jak „zaszyć” kluczowe kompetencje procesu w technologii RPA

Rosnące wymagania klientów, w erze digitalizacji informacji, wymagają od dostawcy realizacji usług szybszej, bardziej sprawnej i specjalistycznej informacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kompetentny robot, czyli jak „zaszyć” kluczowe kompetencje procesu w technologii RPA

  • Firmy prześcigają się w proponowaniu klientom nowych rozwiązań, modeli współpracy i portali dostępowych.
  • Wszystkie te działania są skuteczne do momentu, gdy mamy pracowników, którzy dane te będą skutecznie przetwarzać.
  • Aktualnie rynek pracy weryfikuje te możliwości – rosnące wynagrodzenia oraz duża rywalizacja o kompetentnych pracowników nie są sprzymierzeńcami przedsiębiorców, którzy szukają rozwiązań alternatywnych pozwalających na przekazanie części zadań w ręce robotów.

 

Robotyzacja odbierana jest jako złoty środek na problemy związane z trudnym rynkiem pracy, zagrożoną jakością usług wynikającą z błędu ludzkiego, czy też dużym kosztem obsługi procesów przez człowieka. Wdrożenie robotyzacji w organizacji to zazwyczaj decyzja strategiczna, która, poza powyższymi elementami, wynika również z potrzeby optymalizacji i efektywniejszego zarządzania procesami.

Biorąc pod uwagę sytuację rynkową i liczbę firm, które sięgają po narzędzia automatyzujące, widzimy, że robotyzacja z trendu i mody stała się koniecznością. Są branże, które już dzisiaj swoje modele organizacyjne budują z wykorzystaniem technologii RPA (Robotic Process Automation). Zarządy i właściciele firm powołują wewnętrzne zespoły, które, przy wsparciu konsultantów zewnętrznych, prowadzą ich firmy do transformacji.

Nie ma wątpliwości, że dobrze wdrożone narzędzia RPA w głównej działalności firmy pozwalają dostarczać usługi na wyższym poziomie (w związku z ograniczeniami systemowymi – niemożliwym do osiągnięcia do tej pory) i oferować konkurencyjność cenową świadczonych usług. Natomiast robotyzacja w obszarze back office’owych czynności staje się źródłem oszczędności w organizacji, szczególnie w takich firmach, których skala prowadzonej działalności jest duża.

Podstawowym kryterium, którym kierują się firmy przy identyfikacji procesów do robotyzacji, jest optymalizacja kosztowa. Nie powinno to być jednak kryterium kluczowe. - Główną wartość dla wielu przedsiębiorstw przyniesie przede wszystkim robotyzacja tych procesów, w algorytmach których zaszyjemy kluczową walidację kompetencji procesowej - mówi Monika Wójcik, menedżer biura obsługi klienta z Impel Business Solutions.

W praktyce wiąże się to z przekazaniem w narzędziu RPA wszystkich warunków pozwalających robotowi na podjęcie decyzji w procesie. Zmienia to zupełnie funkcjonowanie organizacji, które przez ostatnie lata skupiały się na zabezpieczaniu informacji o prawidłowej realizacji zadań mimo rosnącej rotacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.