PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kompetencje pracowników najlepszym źródłem informacji. Warto je badać

Systematyczne sprawdzanie kompetencji pracowników jest niezastąpionym źródłem wiedzy o nich samych. Ułatwia efektywne zarządzenie zespołem.

  • Autor:KDS
  • 25 sty 2018 12:09
Kompetencje pracowników najlepszym źródłem informacji. Warto je badać
Najbardziej popularną metodą sprawdzania poziomu kompetencji pracowników są testy (fot.shutterstock.com)
REKLAMA

Jak przekonują eksperci z HR Tools, efektywne zarządzanie pracownikami w znacznej mierze zależy od właściwego pomiaru ich kompetencji. Bowiem to nic innego, jak sprawdzanie ich wiedzy, umiejętności oraz postaw, które na co dzień wykorzystują w swojej pracy. 

Przeprowadzanie badania systematycznie, pozwala sprawdzić, jak i czy w ogóle, pracownicy rozwijają się wykonując powierzone im obowiązki. Ale nie tylko. Pomiar pozwala na identyfikację umiejętności kluczowych. Takich, które zadecydują o tym, czy dany pracownik ma szansę osiągnąć zakładane cele zawodowe. Badanie da odpowiedź jak pracownicy reagują na zmiany, wyzwania i presję czasu, jakie jest ich nastawienie na działanie, realizację indywidualnych celów czy potrafią pracować w zespole.

- Zanim jednak zdecydujemy się na powtórzenie badania kompetencji, powinniśmy zastanowić się, ile czasu minęło od poprzedniego pomiaru i czy był on na tyle długi, aby pracownik miał szansę rzeczywiście podnieść lub też obniżyć ich poziom - podpowiadają eksperci z HR Tooles. 

Najbardziej popularną metodą sprawdzania poziomu kompetencji pracowników są testy.

- Pozwalają między innymi na diagnozę poziomu umiejętności pracownika w zakresie analizowania oraz syntezy, predyspozycji do pracy w zespole, zdolności koncentracji, sposobu rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie ze stresem, a także na identyfikację cech osobowości i temperamentu - wyjaśniają w HR Tools.

HRowcy często sięgają też po testy wiedzy, które stosuje się najczęściej do badania kompetencji funkcjonalnych. Stosuje się je najczęściej w procesach rekrutacyjnych, znacznie rzadziej natomiast w diagnozie kompetencji pracowników już zatrudnionych.

Z kolei testy kompetencji, które są wielokrotnego wyboru, umożliwiają zebranie większej liczby danych. 

- W testach tych znajdują się opisy sytuacji charakterystycznych dla danego stanowiska. Osoba badana ma za zadanie wybrać konkretną odpowiedź, deklarując tym samym swoje zachowanie w konkretnej sytuacji - wyjaśniają eksperci.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kompetencje pracowników najlepszym źródłem informacji. Warto je badać

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.