PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kolisz, AIP: Polacy muszą zmienić mentalność. Nie są przygotowani do zarabiania wielkich pieniędzy

- Większość Polaków jest przygotowana do pracy na etacie. Ludzie wolą mieć pewne mniej niż niepewne więcej. Mając do wyboru 1500 złotych co miesiąc, a ryzyko z szansą na duży zysk, wybierają pierwszą opcję - mówi Sebastian Kolisz, partner zarządzający AIP w południowo-wschodniej Polsce.

  • Autor:jk
  • 4 lut 2016 12:58
Kolisz, AIP: Polacy muszą zmienić mentalność. Nie są przygotowani do zarabiania wielkich pieniędzy
- Ludzie boją się przepisów, jest to strach przed niewiedzą - komentuje Sebastian Kolisz, partner zarządzający AIP. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

Czym zajmujecie się w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości?

Sebastian Kolisz, partner zarządzający AIP w południowo-wschodniej Polsce: - Jako ogólnopolskie Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości zrzeszone w markę inkubatory.pl już od 2004 roku wspieramy młode osoby startujące w biznesie. 12 lat temu zajęliśmy się tym kompleksowo. Pierwsze lata ukierunkowaliśmy w takim modelu, który później okazał się dokładnie tym, czym stała się ideologia start-upowa.

Byliście prekursorami?

- Dokładnie, wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że świat pójdzie w tym kierunku i będzie na to boom. My realizujemy tę ideologię od 10 lat, potem przyszło to ze Stanów Zjednoczonych i zostało określone jako startupy. Było to spójne z tym, co my robiliśmy już od kilku lat. Otrzymując środki z Unii Europejskiej stworzyliśmy w kraju 50 inkubatorów.

Można wyróżnić jedną definicję start-upu?

- Różne osoby różnie określają czym jest start-up. Na pewno musi być on innowacyjny i skalowalny. Nie wystarczy stwierdzić: jestem przedsiębiorczy i założę firmę, żeby zarabiać pieniądze. Nie wszystkie firmy to start-upy. My podeszliśmy do tematu sprawiedliwie. Działalność, która często była wytykana, że nie jest start-upem, często potrzebowała doszlifowania i zmiany mentalności. Dzięki naszej pomocy udawało jej się zostać start-upem.

Wszystkie osoby działające w AIP mają swoje biznesy: to 2 tysiące aktywnych projektów. Jedne są już start-upami, inne raczkują, ale każdy dąży do tego, żeby stworzyć innowacyjny produkt, który się sprzeda.

Jaki najbardziej nietypowy start-up osiągnął sukces?

- Mi się podobał tramwaj party. Ktoś pomyślał: weźmy tramwaj, dogadajmy się z urzędem i zróbmy w nim imprezę. Padały głosy, że to się nie uda, bo to komunikacja zbiorowa. Temat wypalił i tramwaj jeździł po Krakowie. Drugi pomysł to dom strachów. Znane są od dawna, ostatnio mówiono, że wesołe miasteczka padają. Dom strachów został zrobiony i spotkał się z fenomenalnym odbiorem. W planach jest stworzenie sieci domu strachów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Kolisz, AIP: Polacy muszą zmienić mentalność. Nie są przygotowani do zarabiania wielkich pieniędzy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Anna 2016-02-04 16:30:20

    Za publiczne pieniądze to każdy głupi potrafi firmę otwierać. Jak te firmy upadają to pieniądze od podatników się marnują. A jak zarabiają to nigdy nie zwracają, a mogliby po paru latach sukcesów oddać tą dotację. Wszelkie darowizny unijne są rażąco niesprawiedliwe.Niektórzy bogacą się na funduszach unijnych już na kilka pokoleń i z naszych podatków puszą się na liście najbogatszych Forbsa. To demoralizujące .

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.