Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc

• Pokolenie Y wierzy, że uda im się osiągnąć parytet płci, jednak potrzeba na to 22 lat.
• Jedna trzecia przedstawicieli pokolenia Y twierdzi, że w ich organizacjach nikt nie wspiera kobiet w dążeniu do obejmowania stanowisk kierowniczych.
• Mężczyźni, którzy są na stanowiskach kierowniczych twierdzą z kolei, że nie ponoszą odpowiedzialności za działania HR-owców w tej kwestii.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 mar 2016 10:42


Jak wynika z badania ManpowerGroup „7 kroków do wprowadzania kobiet na stanowiska kierownicze", Igreki uważają, że uda im się osiągnąć parytet płci. Co ciekawe, w ten sposób myśli 100 proc. kobiet z pokolenia Y. W swojej deklaracji młodzi są jednak ostrożni. Ich zdaniem upłyną 22 lata, zanim będą mogli powiedzieć, że zadanie to zostało wykonane.

Czytaj też: Kobiety same utrudniają sobie drogę na szczyt

W osiągnięcie parytetu płci wierzy także 93 proc. globalnych liderów. Najbardziej optymistyczni są menedżerowie z Azji i Pacyfiku. W ich opinii potrzeba tylko 13 lat, by osiągnąć równość płci. Europejczycy sądzą, że potrzeba o 6 lat więcej.

Wsparcie dla kobiet

59 proc. przebadanych przez ManpowerGroup liderów uważa, że jedynym najważniejszym działaniem, jakie może przeprowadzić organizacja w celu promowania zwiększenia liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, jest stworzenie kultury neutralnej pod względem płci. Z kolei 58 proc. respondentów twierdzi, że odpowiedzialność za działania spoczywa na organizacji, a nie na samych zainteresowanych.

Jedna trzecia respondentek z pokolenia Y stwierdziła, że nikt w ich organizacji nie wspiera dążenia kobiet do stanowisk kierowniczych - nikt nie wdraża słów o równouprawnieniu w życie ani nie angażuje się w promowanie tej idei. Natomiast 32 proc. mężczyzn na stanowiskach kierowniczych uważa, że nie ponoszą oni odpowiedzialności za działania HR. A przecież to prezesi i menedżerowie wyższego szczebla kreują kulturę firm.

– To najwyższe kierownictwo musi pokazać swoje poparcie dla równouprawnienia na rynku pracy poprzez zwiększenie możliwości i liczby stanowisk dla kobiet. Powinno tworzyć środowisko, w którym kobiety są włączane w procesy na każdym poziomie i w każdym dziale – mówi Iwona Janas, dyrektor generalny ManpowerGroup w Polsce.

Jak awansować?

Kobiety z pokolenia Y twierdzą, że do awansu potrzebują relacji i sieci kontaktów, jednakże sieć kontaktów kobiet zazwyczaj składa się z kobiet i osób na równorzędnych stanowiskach, więc nie zapewnia im promocji niezbędnej do awansu. Zgadzają się z nimi przedstawicielki pokolenia X. Ich zdaniem do awansu potrzebne są kontakty, ale kluczowe jest również posiadanie mentora.

Z kolei mężczyźni liderzy uważają, że najlepszym sposobem na osiągnięcie awansu jest wykazywanie się umiejętnościami kierowniczymi i promowanie własnej osoby oraz otwartość na ryzyko, wyzwania i możliwości rozwoju.

*W badaniu wzięło udział 222 respondentów, z czego 72 z ManpowerGroup. Badani to osoby zajmujące pozycje ugruntowanych lub wyłaniających się liderów w swoich firmach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.