Kobiety częściej niż mężczyźni pracowały na odległość. Aż 57 proc. z nich deklaruje taki rodzaj pracy, w porównaniu z tylko 45 proc. mężczyzn. Co więcej, to kobiety (56 proc.) przyznają, że w pracy zdalnej często pracowały dłużej i ciężej niż normalnie. Z tym stwierdzeniem zgadza się znów tylko 45 proc. mężczyzn.

- Ze stwierdzeniem „w pracy zdalnej często pracowałem dłużej i ciężej niż normalnie” zgadzają się najczęściej osoby starsze i w pełni aktywne zawodowo.
- Młodzi najczęściej ze wszystkich grup (69 proc.), deklarowali że spędzają więcej czasu przed ekranem komputera i telefonu podczas epidemii.
- Również kobiety (70 proc.), częściej niż mężczyźni (61 proc.) deklarują, że podczas lockdownu spędzały więcej czasu przed ekranem komputera czy telefonu.
Zdarza się, że nowoczesne technologie stają się barierą i wydłużają nasz czas pracy. Ze stwierdzeniem „w pracy zdalnej często pracowałem dłużej i ciężej niż normalnie” zgadza się ponad połowa (52 proc.) respondentów badania Procontent Communication „Pandemia automatyzuje Polskę?”. Najczęściej odpowiedź tę zaznaczały osoby starsze i w pełni aktywne zawodowo.

Ponad 65 proc. badanych Polaków zgadza się z opinią, że pandemia sprawiła, że znacznie
więcej czasu spędzamy przed komputerem i ze smartfonem. To młodzi najczęściej ze wszystkich grup (69 proc.), podpisują się pod ta deklaracją.
Również kobiety (70 proc.), częściej niż mężczyźni (61 proc.) deklarują, że podczas lockdownu spędzały więcej czasu przed ekranem komputera, czy telefonu.

Panie też znacznie częściej, wskazywały samopoczucie psychiczne i dobrostan pracowników po izolacji jako wartość, która powinna być ważna dla pracodawcy.
- Pytaniami, które w sposób oczywisty nasuwają się po analizie wyników badania, jest to, na ile ta zmiana się utrzyma w polskich organizacjach pracy i na ile zmieni instytucje publiczne w zakresie przyspieszenia digitalizacji procesów administracyjnych – podkreśla Monika Fedorczuk, ekspertka Konfederacji Lewiatan ds. rynku pracy.


Słowa kluczowe
- BCC
- Emil Muciński
- Monika Fedorczuk
- Konfederacja Lewiatan
- Procontent Communication
- kobiety w biznesie
KOMENTARZE (0)