PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Kobieta w biznesie: Jane Seymour, Brandi Temple i Karren Brady udowadniają, że można odnieść sukces

Co łączy zdobywczynię Złotego Globu, właścicielkę klubu piłkarskiego i założycielkę dynamicznej firmy odzieżowej? Każda z nich, mimo przeciwności losu, wyprowadziła swoją firmę i życie na prostą. Jane Seymour, Brandi Temple oraz Karren Brady opowiadają, jaką drogę przeszły od bankructwa, oskarżeń o korupcję, aż na szczyty biznesowych karier.

  • Autor:jm
  • 12 sie 2015 16:50
Kobieta w biznesie: Jane Seymour, Brandi Temple i Karren Brady udowadniają, że można odnieść sukces
Brandi Temple odzieżowy biznes rozkęciła na Facebooku, tworząc w krótkim czasie ponad 100 miejsc pracy (fot. Karren Brady; John Morris/wikimedia commons; fot. Jane Seymour; Cristiano Del Riccio/wikimedia commons).
REKLAMA

Coraz większa aktywność kobiet w biznesie dotyczy całej globalnej gospodarki. Jak szacuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, własny biznes uruchamia na całym świecie już 126 mln kobiet. W Polsce udział kobiet wśród grupy osób samozatrudnionych przekracza 35 proc. (12 miejsce w Europie). Przedsiębiorstwa zatrudniające pracowników w jednej trzeciej należą do kobiet.

Polki lepiej niż Polacy oceniają warunki zakładania działalności gospodarczej – 29 proc. pań jest zdania, że są one wystarczające by przetrwać co najmniej sześć miesięcy od założenia firmy, podczas, gdy podobnego zdania jest 23 proc. mężczyzn.

Za oceanem

W Stanach Zjednoczonych kobiety posiadają ponad 9 mln firm zatrudniając ok. 19 mln pracowników. Najczęściej rozpoczynają działalność korzystając z nieformalnych źródeł kapitału (np. pożyczek od znajomych i rodziny). W latach 2007-2014 niemal cztery na dziesięć startup’ów zakładały kobiety. Często do założenia własnego biznesu zmusza je sytuacja rodzinna i materialna.

Tak było w przypadku Brandi Temple, która w 2008 r. w obliczu obawy o utratę pracy przez męża założyła małą firmę odzieżową. Pierwsza siedziba Lolly Wolly Doodle mieściła się w przydomowym garażu. Korzystając z możliwości promowania swoich produktów przez media społecznościowe, firma w krótkim czasie stała się największym sprzedawcą na Facebook’u, tworząc ponad 100 miejsc pracy.

Social media pomogły

- Działalność oparta o nowe kanały komunikowania wymaga szczególnej odwagi, by nie bać się eksperymentować – powiedziała Brandi Temple, opowiadając o swojej drodze biznesowej kilkunastu tysiącom przedsiębiorców zgromadzonych na Sage Summit Nowym Orleanie pod koniec lipca.

- Media społecznościowe dają wiele nowych możliwości, na które nie mogą liczyć przedsiębiorstwa obawiające się nowych kanałów docierania do klientów. Spotykałam się z opiniami innych przedsiębiorców – co się stanie, jeżeli jakiś element nie zadziała? Gdy korzystamy z social media, nie ma takich dylematów. Kiedy chciałam przetestować nowy projekt, zamieszczałam zdjęcie w Facebook’u i pytałam użytkowników czy im się podoba. Jeżeli odpowiedź była negatywna, wówczas po prostu rezygnowałam z niego. Ale jeżeli spotykał się z zainteresowaniem - tworzyliśmy kolejne- dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kobieta w biznesie: Jane Seymour, Brandi Temple i Karren Brady udowadniają, że można odnieść sukces

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.