PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Kobieta kobiecie w biznesie czasami przeszkadza

- Większość moich szefów było mężczyznami i obserwuję, że na przestrzeni lat zaszły duże zmiany w postrzeganiu kobiet w biznesie, ale też w ich zachowaniu. Bardzo się umocniłyśmy - mówi Sylwia Gadomska, dyrektor regionu północnego hoteli Mercure i Novotel.

  • Autor:ZWI
  • 3 cze 2016 7:33
Kobieta kobiecie w biznesie czasami przeszkadza
- Z perspektywy doświadczenia mogę powiedzieć, że kobieta kobiecie w biznesie czasami przeszkadza – bo współzawodniczy - przyznaje Sylwia Gadomska, szefowa hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto. (fot. PTWP)
REKLAMA

Trend związany z rozwojem mentoringu w firmach nabiera mocy. Sama również jesteś mentorką. Co daje mentoring pracownikom i firmie?

Sylwia Gadomska, dyrektor regionu północnego hoteli Mercure i Novotel oraz dyrektor hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto: - Mentoring jest dla mnie nowym obszarem. Przyłączenie do sieci kobiet WAAG, którą mamy w grupie Orbis, było dla mnie pewnego rodzaju wyzwaniem. Musiałam przełamać się i zobaczyć, że moje doświadczenia zawodowe i życiowe mogą być dla mentee (ucznia) naprawdę wartościowe. Mogę wręcz powiedzieć, że dzięki mentoringowi mocno je doceniłam.

Mentoring to umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem. Ten model relacji pozwala zobaczyć, jak wiele możemy dać, ale także otrzymać. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze wybory, sytuacje, których doświadczamy – zdarzają się nie tylko nam – ale dzielą je także inni. Mentee może dzięki temu poznać cenne wskazówki i możliwości dotyczące bardzo różnych sytuacji, które przydarzają się na drodze rozwoju zawodowego, ale także życia prywatnego. Nie daję gotowych rozwiązań, ale praktyczne sposoby myślenia i działania, które sprawdziłam na sobie i wiem, że mogą być przydatne oraz inspirujące dla mentee. Jako firma zyskujemy ludzi, w których rozwija się ambicja, aspiracja, chęć do zmiany, do sięgania po więcej i po prostu rozwoju. Dla firmy taki pracownik stanowi bardzo dużą wartość.

Jaka była pierwsza myśl, która pojawiła się w twojej głowie, kiedy zdecydowałaś się zaangażować w mentoring?

- Zgłosiłam się sama, ale byłam nieco przerażona, ponieważ miałam świadomość, że to jest nowa relacja, że nie będzie dotyczyć tylko relacji zawodowej, ale pojawią się wątki prywatne, a przecież nie jestem wyrocznią, nie mam gotowych rozwiązań. Cieszę się, że mentee obdarzyła mnie zaufaniem, choć wiązało się to z dużą odpowiedzialnością. Cenię wolność i możliwość własnych wyborów i to staram się zachować w relacji mentoringowej – dając obszar wyboru. Pamiętam, że jedną z trudności, jaka pojawiła się na początku, była kwestia tego, jak moja mentee ma się do mnie zwracać – ustaliłyśmy, że mówimy sobie po imieniu. Nie wyobrażałam sobie, żeby było inaczej. Bezpośredniość, otwartość kontaktu jest kluczowa w mentoringu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Kobieta kobiecie w biznesie czasami przeszkadza

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ewa 2016-06-08 19:20:03

    slogany.... , slogany.... , od razu widziac ze PR dziala i nawet poprawna stylistyka nie sprawi ,ze ktos w to uwierzy , smutne ale prawdziwe , na pokaz !! patrz zdjecie :(

  • teoretycznie zainteresowana 2016-06-08 19:09:00

    stylistycznie bez zarzutów, jednakże przeczytałam raz , nie wyniosłam nic merytorycznego, oprócz 2 wątpliwych osobistych wynurzeń, ale nie uwierzyłam samej sobie, podeszłam drugi raz do textu: dalej nic, więcej nie próbuję, a żałuję... slogany o inspiracjach nie inspirują niestety, za dużo bełkotu, szkoda, oczekiwania miałam dużo większe

  • Marta 2016-06-07 15:18:30

    Brawo Sylwia! Im więcej takich inicjatyw tym lepiej

  • Agnieszka 2016-06-03 10:39:53

    Niezwykle inspirujący wywiad , dziekuje!

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.