PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Klepnięcie po ramieniu to za mało. O czym musi pamiętać pracodawca

Czasy, w których wystarczyło zapewnić pracownikowi prywatne ubezpieczenie zdrowotne i kartę na siłownię, odeszły do lamusa. To oznacza nowe wyzwania dla firm, a w szczególności dla działów HR. Kluczowe pytanie, na jakie muszą sobie odpowiedzieć brzmi tak: jak zbudować kulturę organizacyjną firmy, które wesprze pracowników?

  • Autor: KDS
  • 15 paź 2021 20:00
Klepnięcie po ramieniu to za mało. O czym musi pamiętać pracodawca
Pracownicy chcą mieć prawo głosu i budować prawdziwe relacje w firmie (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Platforma Worksmile opublikowała wyniki raportu „Kultura organizacji. Społeczność, wellbeing, benefity”, który powstał we współpracy z agencją Great Digital.
  • Działy HR myślące o budowie angażującej kultury organizacyjnej firmy powinny zwrócić uwagę na zmiany, jakie wywołała pandemia.
  • Dziś już nie wystarczy oferować dopłatę do ubezpieczenia i prywatnej opieki medycznej oraz klepnięcie po ramieniu przez szefa w ramach podziękowania za zaangażowanie. 

- Czasy, w których pracownik mógł wybrać tylko pomiędzy prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym a kartą na siłownię odeszły do lamusa. Dzisiaj prym wiodą te firmy, które nie tylko oferują pracownikom szeroki wybór benefitów, bez konieczności rezygnowania z jednego świadczenia na rzecz drugiego, ale przede wszystkim prowadzą taką politykę wewnętrzną, w której faktycznie stoją frontem do potrzeb pracowników. Liderzy, którzy wprowadzili w swoich organizacjach przemyślaną i angażującą kulturę organizacyjną, cieszą się popularnością na konkurencyjnym rynku pracy, ale przede wszystkim osiągają lepsze wyniki finansowe. Słowem – wdrożenie angażującej kultury organizacji i zabezpieczenie pracowników się opłaca - komentuje wyniki raportu Tomasz Chaciński, CEO Worksmile.

Wymagania względem pracodawcy

Jak się zabrać za budowę pozytywnej i angażującej kultury w firmie? Z raportu wynika, że właściwe podejście do tematu wymusza na liderach i działach HR przeanalizowanie kilku kluczowych elementów. Powinni oni pamiętać o stałym monitorowaniu aktualnych potrzeb pracowników, zwracać uwagę na to, by sposób komunikowania zarówno spraw strategicznych, jak i codziennych był jasny i przejrzysty; takie powinny być też kryteria rozwoju i wynagrodzenia.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Firmy powinny również pamiętać o zapewnieniu dostępu do szerokiej oferty benefitów, budowaniu relacji pomiędzy kadrą managerską a pracownikami oraz zwróceniu uwagi na całościowe wsparcie zdrowia pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Klepnięcie po ramieniu to za mało. O czym musi pamiętać pracodawca

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Mateo 2021-10-17 02:10:35

    Dokładnie. Za uczciwą pracę godny zarobek- resztę sobie w d... włóżta

  • Zeghar 2021-10-15 21:08:45

    Powaliło was? Jakie klepanie? W łeb się klepnijcie i to młotkiem nie gumowym. Kasa, kasę dajcie, a nie znów bredzicie o pozafinansowych środkach docenienia pracownika.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.