PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

KIR dostarczy infrastrukturę do wypłaty środków z Tarczy 2.0

Podobnie jak w poprzedniej edycji rządowego programu pomocowego, KIR dostarczy infrastrukturę wspierającą sprawny obieg komunikacji między bankami a PFR w procesie obsługi środków z Tarczy 2.0 - poinformował prezes Krajowej Izby Rozliczeniowej Piotr Alicki.

  • Autor:PAP/AT
  • 7 sty 2021 13:05
KIR dostarczy infrastrukturę do wypłaty środków z Tarczy 2.0
Choć KIR jest spółką infrastrukturalną banków, a nie podmiotem państwowym, w wielu procesach pełni rolę partnera technologicznego i pośrednika pomiędzy administracją i biznesem (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • KIR aktywnie uczestniczy w realizacji Programu, udostępniając system teleinformatyczny, który automatyzuje przepływ danych między bankami a PFR.
  • Pośredniczymy w przekazywaniu do PFR przez banki oraz przez PFR do banków informacji związanych z realizacją Tarczy. Dotyczy to wniosków o subwencje finansowe i decyzji PFR o kwocie udzielonego wsparcia oraz raportów sporządzanych przez banki - poinformował Piotr Alicki.
  • W poprzedniej oraz w zapowiedzianej na styczeń 2021 r. edycji, składanie wniosków przez przedsiębiorców odbywa się wyłącznie online, za pomocą systemów bankowości elektronicznej - zaznaczył.

Jak wskazał, choć KIR jest spółką infrastrukturalną banków, a nie podmiotem państwowym, w wielu procesach pełni rolę partnera technologicznego i pośrednika pomiędzy administracją i biznesem.

Jak informował Polski Fundusz Rozwoju (PFR), w ramach uruchomionej z końcem kwietnia br. edycji Programu "Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm" wypłacono przeszło 60,7 mld zł (dane na 10 listopada br.). Z rządowego programu pomocowego dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało ponad 346 tys. firm, które zatrudniają ponad 3 mln 120 tys. pracowników. Kolejna edycja "Tarczy" ma ruszyć od 15 stycznia 2021 r. pod warunkiem uzyskania przez program notyfikacji Komisji Europejskiej.

Według Piotra Alickiego KIR aktywnie uczestniczy w realizacji Programu, udostępniając system teleinformatyczny, który automatyzuje przepływ danych między bankami a PFR. "W tej roli pośredniczymy w przekazywaniu do PFR przez banki oraz przez PFR do banków informacji związanych z realizacją Tarczy. Dotyczy to wniosków o subwencje finansowe i decyzji PFR o kwocie udzielonego wsparcia oraz raportów sporządzanych przez banki. W poprzedniej oraz w zapowiedzianej na styczeń 2021 r. edycji, składanie wniosków przez przedsiębiorców odbywa się wyłącznie online, za pomocą systemów bankowości elektronicznej" - opisywał.

Podkreślił, że w większości przypadków przyznana przez PFR subwencja jest na koncie aplikującego przedsiębiorcy nie później niż w 48 godzin od złożenia wniosku. Jest to możliwe dzięki ścisłej współpracy wszystkich uczestników projektu i automatyzacji całego procesu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: KIR dostarczy infrastrukturę do wypłaty środków z Tarczy 2.0

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.