Kilkaset pracowników do zwolnienia. Radio France szuka oszczędności

Publiczny francuski nadawca Radio France zwolni w ciągu trzech lat od 270 do 390 pracowników, by poczynić oszczędności, które są konieczne ze względu na obniżenie dotacji rządowej - poinformowały zarząd firmy i związki zawodowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kilkaset pracowników do zwolnienia. Radio France szuka oszczędności

Radio France, które zatrudnia 4,6 tys. pracowników, musi w ciągu trzech lat zaoszczędzić 60 mln euro, o czym prezes firmy Sibyle Veil; związki zawodowe zapowiedziały wtedy protesty. W czwartek rano ich przedstawiciele spotkali się z zarządem radia, by rozpocząć negocjacje w sprawie redukcji etatów.

Likwidowane będą miejsca pracy w różnych działach i specjalnościach firmy.

Dyrekcja Radio France zamierza też zatrudnić około 50 nowych specjalistów "reprezentujących nowe zawody", ale da pierwszeństwo rekrutacji wewnętrznej na te stanowiska.

Radio musi się zaadoptować do konieczności posiadania nowych umiejętności i nowych technik produkcji - oznajmił zarząd na początku tygodnia.

AFP przypomina, że próba wdrożenia restrykcji budżetowych w 2015 roku doprowadziła do "historycznego strajku" personelu radia, który sparaliżował nadawcę na 28 dni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.