Kiedyś szef miał wiedzę, więc miał władzę. To się już skończyło

– Kiedyś wiedza oznaczała władzę. To szef posiadał informacje, a tym samym władzę, bo to on decydował o tym, czy chce się swoją wiedzą dzielić, a jeśli tak – to z kim. To się już skończyło – uważa Manuela Montagnana, wiceprezes ADP ds. HR na region EMEA. Tak jak dotychczasowe postrzeganie wolności, niezależności czy stabilności w pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kiedyś szef miał wiedzę, więc miał władzę. To się już skończyło

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

13 kwi 2016 11:50


– Dziś wiedza jest ogólnodostępna, a dostęp do informacji ogromny. Żyjemy w świecie, w którym ludzie mogą wiedzieć wszystko – przykładem afera panamska, wszyscy wiedzą kto, gdzie i jak dużo ulokował pieniędzy. To obrazuje świat, w jakim żyjemy, i w firmach będzie podobnie – prognozuje Manuela Montagnana.

Wiedza jest jednym z pięciu trendów – obok niezależności, wolności, satysfakcji i stabilności (pojmowanej w inny niż dotychczas sposób) – zdiagnozowanych przez ADP Research Institute w badaniu "The Evolution of Work" przeprowadzonym wśród ponad 2 tys. pracodawców i pracowników z czterech regionów świata: Ameryki Północnej, Europy, Ameryki Łacińskiej oraz regionu Azji i Pacyfiku, które zmienią środowisko pracy (więcej na ten temat czytajcie tutaj).

To właśnie z tymi wyzwaniami będą musiały się zmierzyć działy HR na całym świecie, aby firmy uniknęły negatywnych konsekwencji związanych z zachodzącymi przeobrażeniami.

Social media zmienią środowisko pracy

Większość Europejczyków biorących udział w badaniu ADP Research Institute wierzy, że technologia już dziś pozwala im na utrzymywanie bliższych kontaktów z innymi osobami oraz zdobywanie wiedzy z wszelkich dziedzin niezależnie od miejsca i czasu. Ponieważ wielu pracowników zdążyło się już dostosować do tych zmian, poziom odczuwanego wpływu oraz podekscytowania jest u Europejczyków niższy w porównaniu do pracowników z innych regionów.

Wielu z nich wierzy również, że media społecznościowe staną się w przyszłości główną platformą współpracy.

– Przyszłością komunikacji w firmach są social media. E-mail powoli odchodzi do lamusa, staje się staromodny – uważa Patricia Molenaar, wiceprezes ds. sprzedaży ADP GES International na region Polski, Hiszpanii i Szwajcarii.

Korzyścią z wykorzystywania wewnętrznych sieci społecznościowych w firmach jest szybkość przekazywania informacji oraz interakcja. Jak przekonuje jednak Manuela Montagnana, wcale nie jest łatwo przekonać pracowników do zmiany przyzwyczajeń i rozpoczęcia korzystania z mediów społecznościowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.