PARTNER PORTALU partner portalu

Karty sportowe zyskują na popularności. Kluby fitness liczą zyski

Pod koniec pierwszego kwartału 2019 r. grupa Benefit Systems zarządzała spółkami prowadzącymi łącznie 150 klubów własnych na terenie całego kraju oraz 21 na rynkach zagranicznych. Ile zarobiła?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Karty sportowe zyskują na popularności. Kluby fitness liczą zyski

  • Zysk operacyjny grupy Benefit Systems w pierwszym kwartale 2019 r. wyniósł 31,9 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. rok do roku (z uwzględnionym pozytywnym wpływem MSSF 16).
  • Z kolei zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej utrzymał się na poziomie 16,2 mln zł.
  • Liczba kart sportowych wzrosła w Polsce o 13 proc. względem pierwszego kwartału 2018 r., natomiast na rynkach zagranicznych (Czechy, Słowacja, Bułgaria i Chorwacja) o 64 proc.

Przychody grupy Benefit Systems w pierwszym kwartale 2019 r. wzrosły o 27 proc. rok do roku do poziomu 357,7 mln zł. Natomiast przychody segmentu "zagranica" (również podawane łącznie dla obszaru kart sportowych oraz fitness) w tym okresie wyniosły 72 mln zł.

Zysk operacyjny grupy wyniósł 31,9 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. rok do roku. EBIT (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek), oczyszczony o wpływ MSSF 16 (Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej nr 16), wyniósł 25,2 mln zł, co oznacza spadek o 12 proc. rok do roku.

Grupa Benefit Systems zaraportowała 16,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej.

- Program MultiSport to atrakcyjny dla pracodawców i pracowników benefit, którego rozwojowi sprzyja trend aktywnego i zdrowego stylu życia oraz utrzymująca się w Polsce dobra sytuacja gospodarcza oraz rynek pracownika – wyjaśnia Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems.

W pierwszym kwartale 2019 r. liczba kart sportowych wzrosła w Polsce o 13 proc. względem pierwszego kwartału 2018 r. (Fot. Shutterstock) W pierwszym kwartale 2019 r. liczba kart sportowych wzrosła w Polsce o 13 proc. względem pierwszego kwartału 2018 r. (Fot. Shutterstock)

W pierwszym kwartale 2019 r. liczba kart sportowych wzrosła w Polsce o 13 proc. względem pierwszego kwartału 2018 r., natomiast na rynkach zagranicznych (Czechy, Słowacja, Bułgaria i Chorwacja) o 64 proc. Ponadto, w tym roku najmłodsza spółka zagraniczna GK Benefit Systems rozpoczęła sprzedaż kart sportowych w Grecji.

Pod koniec pierwszego kwartału 2019 r. grupa Benefit Systems zarządzała spółkami prowadzącymi łącznie 150 klubów własnych na terenie całego kraju oraz 21 na rynkach zagranicznych.

- Od tego roku publikujemy łączny wynik dla obszaru kart sportowych oraz fitness, ponieważ są to działalności komplementarne. Kluby fitness, zapewniające odpowiednią infrastrukturę dla rosnącej grupy użytkowników kart sportowych, stanowią istotny element oferty programu MultiSport. Dzięki zakończonemu programowi akwizycji mamy teraz kluby w dobrych lokalizacjach, tych najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia użytkowników kart sportowych – mówi Izabela Walczewska-Schneyder.

Segment "kafeterie" (platformy MultiKafeteria i MyBenefit) w pierwszym kwartale 2019 r. zwiększył rok do roku liczbę użytkowników o 28 proc. (do poziomu niespełna 390 tys.) oraz obroty o 20 proc. (74,3 mln zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.