Karty sportowe wciąż na topie. Benefit Systems ma coraz lepsze wyniki

Ponad milion użytkowników kart MultiSport oraz rosnący zysk – tak wyglądają wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku grupy Benefit Systems.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Karty sportowe wciąż na topie. Benefit Systems ma coraz lepsze wyniki

  • W I kwartale 2018 łączna liczba kart MultiSport w Polsce i na rynkach zagranicznych wyniosła 1 mln 77 tys. sztuk.
  • Przychody ze sprzedaży grupy Benefit Systems w pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 28,1 proc., do poziomu prawie 284,7 mln zł.
  • Zysk z działalności operacyjnej grupy Benefit wyniósł w tym okresie 28,5 mln zł, co oznacza wzrost o 54,8 proc. rok do roku.

Na koniec marca 2018 r. z kart MultiSport korzystało w Polsce ponad 916 tys. użytkowników. Oznacza to wzrost o 130 tys. kart w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017. W tym samym czasie liczba kart za granicą podwoiła się, osiągając poziom 162 tys. – z czego w Czechach funkcjonuje ponad 91 tys. kart, w Bułgarii ok. 59 tys. kart i na Słowacji ok. 12 tys. kart.

Wzrost liczby kart był efektem m.in. skutecznych działań sprzedażowych, którym sprzyja rosnąca popularność aktywnego i zdrowego stylu życia, a także działań zwiększających atrakcyjność karty oraz umożliwiających całoroczną aktywność użytkowników.

Czytaj też: Fuzja Benefit Systems z Calypso Fitness nie dojdzie do skutku

Przychody segmentu "karty sportowe" (sprzedaż kart w Polsce) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosły 203,7 mln zł i były wyższe o 17,3 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku, natomiast przychody segmentu "zagranica" w tym okresie wyniosły 42,4 mln zł, co oznacza wzrost o 144 proc. rok do roku.

Przychody z działalności klubów

W ramach działań zapewniających rosnącej liczbie użytkowników kart MultiSport dostępność odpowiedniej infrastruktury sportowej grupa Benefit Systems zarządzała w pierwszym kwartale spółkami prowadzącymi łącznie 85 klubów własnych. Dodatkowo grupa miała udziały w spółkach zarządzających kolejnymi 60 obiektami oraz podpisaną umowę warunkową dotyczącą przejęcia 14 klubów S4 (umowa ta została zrealizowana po zakończeniu kwartału – w dniu 4 kwietnia 2018).

Segment "fitness" w omawianym okresie osiągnął 55,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (+36,7 proc. rok do roku). Segment fitness jest w pełni komplementarny z segmentem Kart Sportowych – nowo otwierane kluby gwarantują odpowiedni przyrost powierzchni, co znacząco wpływa na atrakcyjność oferty dla użytkowników kart sportowych.

Segment "kafeterie", czyli platformy MultiKafeteria i MyBenefit odpowiadające za dystrybucję dodatkowych świadczeń pozapłacowych w obszarze sportu, kultury i turystyki, odnotował na koniec marca br. wzrost liczby użytkowników do poziomu niemal 305 tys. (+53 tys. rok do roku). Obroty MyBenefit i MultiKafeterii wyniosły w tym okresie łącznie 61 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. rok do roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.