Joanna Jeziorowska, Oknoplast: Pensje na produkcji rosną w sposób nieprzewidywalny

- Zaczęliśmy tworzenie polityki otwartych drzwi od działu HR. Ulokowaliśmy nasze biuro w środku działu produkcji, gdzie każdy może przyjść. Chcemy, by nasza komunikacja była transparentna - podkreśla Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny w grupie Oknoplast.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Joanna Jeziorowska, Oknoplast: Pensje na produkcji rosną w sposób nieprzewidywalny

  • Od kilku lat firma Oknoplast działa zgodnie z nową strategią HR, która pozwoliła na zwiększenie zaangażowania wśród pracowników.
  • Zmieniono sporo elementów w obszarze zarządzania, komunikacji, strategii i wynagrodzeń.
  • W tej chwili wyzwaniem jest pozyskanie pracowników produkcyjnych, którzy mogą przebierać w ofertach pracy.

**********

W 2015 r. przeprowadziliście badanie, które pokazało, że zaangażowanie wśród pracowników jest niskie. Co było tego przyczyną?

Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny w grupie Oknoplast: - Badania zaangażowania pracowników pomogły nam wskazać obszary, które wymagały poprawy. Pierwszy z nich dotyczył strategii firmy. Pracownicy nie znali jej i nie identyfikowali się z nią. Drugi obszar to komunikacja – nie tylko ta dotycząca strategicznych elementów, ale również ta codzienna. Kolejne kwestie, które nie satysfakcjonowały pracowników, to polityka wynagrodzeń oraz obszar zarządzania.

Od czego rozpoczęliście zmiany?

- W 2016 r. podjęliśmy decyzję o zbudowaniu strategii dla firmy. Zaczęliśmy od stworzenia naszych wartości, czyli zbioru zasad, którymi chcemy się kierować w codziennej pracy. Określiliśmy również nową rolę menedżerów. W ślad za strategią organizacji powstała strategia HR - strategia, która co do zasady ma wspierać organizację w realizacji strategicznych celów i jednocześnie odpowiadać na bieżące potrzeby firmy i pracowników. Do udziału w procesie tworzenia wartości zaprosiliśmy nie tylko zarząd, ale również menedżerów. Ta zasada dotyczyła również opracowania nowych ról menedżerskich. Spotkania miały charakter warsztatowy, mocno interaktywny i - co najważniejsze - spełniły rolę angażującą. Tym samym zarówno zarząd, jak i menedżerowie stali się ambasadorami wartości, misji i wizji strategii naszej organizacji.

Istotne jest również, że tworząc firmowe wartości, chcieliśmy, aby były one pozbawione pompatyczności. Zarówno one, jak i definicja ról menedżerskich są napisane prostym i codziennym językiem. Nie chcieliśmy, by były to tylko puste slogany zawieszone na ścianach, ale element firmowej codzienności.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

6 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

jestem za 2018-08-23 14:47:50

Elektromobilność to przyszłość, olac ceny paliw

Agnieszka 2018-08-23 13:58:08

Inwestycje inwestycjami, ale zdrowie człowieka musi być stawiane zawsze na pierwszym miejscu !

Bartek 2018-08-23 13:15:41

to trump podwyzszyl nam ceny paliwa

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.