Joanna Jeziorowska, Oknoplast: Pensje na produkcji rosną w sposób nieprzewidywalny

- Zaczęliśmy tworzenie polityki otwartych drzwi od działu HR. Ulokowaliśmy nasze biuro w środku działu produkcji, gdzie każdy może przyjść. Chcemy, by nasza komunikacja była transparentna - podkreśla Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny w grupie Oknoplast.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Joanna Jeziorowska, Oknoplast: Pensje na produkcji rosną w sposób nieprzewidywalny

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

9 kwi 2018 12:00


  • Od kilku lat firma Oknoplast działa zgodnie z nową strategią HR, która pozwoliła na zwiększenie zaangażowania wśród pracowników.
  • Zmieniono sporo elementów w obszarze zarządzania, komunikacji, strategii i wynagrodzeń.
  • W tej chwili wyzwaniem jest pozyskanie pracowników produkcyjnych, którzy mogą przebierać w ofertach pracy.

**********

W 2015 r. przeprowadziliście badanie, które pokazało, że zaangażowanie wśród pracowników jest niskie. Co było tego przyczyną?

Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny w grupie Oknoplast: - Badania zaangażowania pracowników pomogły nam wskazać obszary, które wymagały poprawy. Pierwszy z nich dotyczył strategii firmy. Pracownicy nie znali jej i nie identyfikowali się z nią. Drugi obszar to komunikacja – nie tylko ta dotycząca strategicznych elementów, ale również ta codzienna. Kolejne kwestie, które nie satysfakcjonowały pracowników, to polityka wynagrodzeń oraz obszar zarządzania.

Od czego rozpoczęliście zmiany?

- W 2016 r. podjęliśmy decyzję o zbudowaniu strategii dla firmy. Zaczęliśmy od stworzenia naszych wartości, czyli zbioru zasad, którymi chcemy się kierować w codziennej pracy. Określiliśmy również nową rolę menedżerów. W ślad za strategią organizacji powstała strategia HR - strategia, która co do zasady ma wspierać organizację w realizacji strategicznych celów i jednocześnie odpowiadać na bieżące potrzeby firmy i pracowników. Do udziału w procesie tworzenia wartości zaprosiliśmy nie tylko zarząd, ale również menedżerów. Ta zasada dotyczyła również opracowania nowych ról menedżerskich. Spotkania miały charakter warsztatowy, mocno interaktywny i - co najważniejsze - spełniły rolę angażującą. Tym samym zarówno zarząd, jak i menedżerowie stali się ambasadorami wartości, misji i wizji strategii naszej organizacji.

Istotne jest również, że tworząc firmowe wartości, chcieliśmy, aby były one pozbawione pompatyczności. Zarówno one, jak i definicja ról menedżerskich są napisane prostym i codziennym językiem. Nie chcieliśmy, by były to tylko puste slogany zawieszone na ścianach, ale element firmowej codzienności.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2018-04-09 19:29:13

Taaa, oczywiście... Strategia firmy... Tylko zazwyczaj są to puste słowa, które ładnie wyglądają wisząc na ścianach.