PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jest problem z korespondencją od firm

Co piąty Polak przyznaje, że z powodu niezrozumiałej korespondencji od dostawców usług finansowych, telewizji, Internetu, telefonii czy mediów domowych, podjął złą decyzję bądź przeoczył ważny termin - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie PZU.

  • Autor:PAP/AT
  • 15 paź 2020 11:59
Jest problem z korespondencją od firm
Większość respondentów chce, by firmy w kierowanej do klientów korespondencji komunikowały się z nimi w sposób prosty i zrozumiały (fot. pixabay)
REKLAMA

Zgodnie z badaniem, zdecydowana większość respondentów (89 proc.) chce, by firmy w kierowanej do klientów korespondencji komunikowały się z nimi w sposób prosty i zrozumiały.

Sondaż wykazał ponadto, że jedna piąta ankietowanych (20 proc.) przyznała, że z powodu niezrozumiałej korespondencji, np. z banku, firmy ubezpieczeniowej itp., podjęła złą decyzję, przeoczyła ważny termin lub popełniła poważny błąd. Takiego problemu nie miało z kolei 43 proc. badanych, a 37 proc. tego nie pamiętało.

Blisko połowa badanych (49 proc.) zarzuca też firmom, że w swojej korespondencji używa zbyt urzędowego i oficjalnego języka. Podobny odsetek wskazuje na to, że kierowana do nich korespondencja jest zbyt długa. Ankietowanym przeszkadzało ponadto, że oprócz ważnych informacji znajdywały się w niej też te mało przydatne. Badani krytykowali również zbyt zawiły język (41 proc.), brak przejrzystości (38 proc.), reklamy (36 proc.), niezrozumiałe terminy (32 proc.) czy zbyt mały druk (27 proc.) w kierowanej do nich korespondencji od firm.

W ub.r. PZU jako pierwsza komercyjna instytucja podpisała "Deklarację na rzecz upraszczania języka", której inicjatorem był resort inwestycji i rozwoju. Deklarację podpisały również ministerstwa, samorządy, ZUS, Służba Cywilna i Polska Agencja Prasowa.

PZU poinformował również, że jako jedyny w Polsce ubezpieczyciel uzyskał cztery "Certyfikaty prostej polszczyzny". To znak jakości wydawany przez Pracownię Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego, który świadczy o umiejętności jasnego, prostego i czytelnego komunikowania się z klientami.

Sondaż został przeprowadzony przez Norstat Polska na zlecenie Biura Prostego Języka PZU we wrześniu na próbie 2 tys. klientów m.in. usług finansowych, kurierskich, odbiorców telewizji, internetu, telefonii, mediów domowych, pasażerów linii lotniczych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jest problem z korespondencją od firm

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.