Według GUS aż 35 proc. polskich firm nie posiada strony internetowej. To sprawie, że krajowy rynek domen, wart ponad 400 mln dolarów, jest perspektywiczny dla rejestratorów.

Jak wynika z danych OVH, polskim przedsiębiorcom zależy przede wszystkim na przejrzystej i atrakcyjnej ofercie cenowej (zwłaszcza dotyczącej odnowień domen), co deklarują niemal wszyscy użytkownicy. Ważne dla osób rejestrujących domeny są także obsługa w języku polskim oraz liczba dostępnych rozszerzeń.
Biznes ma dokładnie sprecyzowane wymagania odnośnie usług hostingowych. Rośnie też świadomość, że transfer domen do innego dostawcy może wpłynąć na obniżenie kosztów i poprawę bezpieczeństwa danych oraz ułatwić zarządzanie stronami internetowymi firmy.
- Zależy nam przede wszystkim na łatwym i sprawnym zarządzaniu serwerami dedykowanymi. Ponadto istotnym dla nas elementem jest zarządzanie domenami. Decydując o wyborze rejestratora domen, zwracaliśmy uwagę na transparentność cenową, to znaczy brak opłat ukrytych czy podwyżek po upływie np. jednego roku - tłumaczy Michał Brzezicki, CTO w firmie SentiOne.
Na świecie zarejestrowanych jest już ponad 329 mln domen najwyższego poziomu, z których najpopularniejszymi są funkcjonalne, czyli te z końcówkami .com, .net oraz .org.
Czytaj więcej tutaj.



KOMENTARZE (0)