- Autor: Michał Nowak
- •15 lis 2017 17:47
Coraz częściej mówi się o tym, że pracodawcy powinni w ogłoszeniach o pracę podawać stawki wynagrodzenia. Powodów jest kilka.

- Zachęcamy do publikowania widełek płacowych w ogłoszeniach - mówi Grzegorz Opala, Senior Business Manager w Hays Response. Dodaje, że warto publikować widełki płacowe choćby dlatego, że informacja o zarobkach na danym stanowisku i w danej firmie i tak często jest dostępna, np. na portalach społecznościowych czy serwisach z opiniami.
- Z drugiej strony taka transparentność podnosi w oczach kandydata wizerunek pracodawcy. W ten sposób kandydat postrzega, że pracodawca jest uczciwy - mówi Opala.
Krzysztof Sobczak, CEO i współzałożyciel w Emplocity dodaje, że ważne, aby widełki płacowe nie wahały się np. od 4 do 12 tys. zł, bo to od razu budzi zniechęcenia u kandydata. Jego zdaniem bardziej wskazana byłaby np. skala 4-6.
- Obserwujemy jednak, że jawność wynagrodzeń przynosi korzyści dla obydwu stron. Dzięki temu aplikacje są bardziej przemyślane, nie ma też nieprzyjemnych sytuacji na rozmowach kwalifikacyjnych, gdy wymagania płacowe szeroko się rozmijają z proponowaną płacą - ocenia Sobczak.
Artykuł powstał podczas panelu "Nowoczesna technologia w HR – ewolucja czy rewolucja?" na PulsHR_Day w Katowicach.


KOMENTARZE (0)