- PortalSamorzadowy.pl
- •13 mar 2017 14:16
Polski Program Jakości Obsługi sprawdził, jak wygląda obsługa klienta w poszczególnych częściach kraju.

• Najlepsza jakość obsługi klienta jest w Rzeszowie i Zielonej Górze.
• Najbardziej niezadowoleni z obsługi są klienci w Łodzi i Lublinie.
Autorzy raportu zwracają uwagę, że co piąty klient wychodzi z miejsca obsługi niezadowolony. Na tapetę wzięto wszystkie możliwe branże – od sklepów, po instytucje finansowe, placówki oświatowe, centra rozrywki, hotele, a także urzędy i instytucje publiczne.
W tym szerokim zestawieniu bardzo dobrze wypadły wschodnie regiony Polski, z kolei najmniejsze zadowolenie klientów wykazano w północnej części kraju. Co do poszczególnych województw - najniższe wskaźniki osiągnęły mazowieckie i małopolskie.
Jeśli chodzi o duże miasta, najlepiej w rankingu wypadły Rzeszów i Zielona Góra. Tutaj ponad 8 na 10 klientów jest zadowolonych z obsługi. Podium zamykają Katowice, które awansowały z piątej pozycji w porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem.
Najgorzej wypadają Łódź i Lublin, które praktycznie co roku znajdują się o dołu zestawienia. Wskaźniki w tych miastach niewiele przekroczyły 70 proc., a to oznacza, że średnio 3 na 10 klientów wychodzi z miejsca obsługi niezadowolone. Autorzy tym bardziej dziwią się niskiej pozycji Lublina, ponieważ samo woj. lubelskie znalazło się w rankingu wysoko.

Więcej przeczytasz tutaj.


KOMENTARZE (0)