Jakość czy innowacyjność? Oto jest pytanie

Trzy najważniejsze wartości wskazywane przez większość firm na świecie to jakość, innowacyjność i satysfakcja klienta. Jeśli jednak dla 40 proc. światowych przedsiębiorstw najważniejsza jest innowacyjność, tak dla polskich spółek liczy się przede wszystkim jakość.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jakość czy innowacyjność? Oto jest pytanie

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

12 mar 2013 10:47


Badania Corporate Values Index 2013 sieci firm doradczych ECCO Network objęły 4 300 największych firm z 13 krajów. W Polsce innowacyjność jako wartość najwyższą wskazało 31 proc., na jakość postawiło 36 proc. Wyniki światowe były odmienne: potrzeba innowacyjności była najważniejsza dla 40 proc. spółek, a jakość dla 30 proc. W przypadku satysfakcji klienta wskazania były podobne - 28 proc. na świecie i 29 proc. w Polsce. Od trzech lat w badaniach widać rosnącą rolę wartości związanych konkurencyjnością, jak determinacja, wzrost, wydajność czy ambicja. Jeszcze w 2006 roku nie odgrywały one tak ważnej roli - ich waga rosła wraz z narastającymi problemami ekonomicznymi. Prawdopodobnie polskie firmy wciąż bardziej niż inne stawiają na jakość, ponieważ nie odczuły tak silnie skutków kryzysu wymuszającego poszukiwanie nowych rozwiązań.

Z drugiej strony to i tak zmiana w postrzeganiu otoczenia. - W 2009 r. najważniejsza była satysfakcja klienta. Awans jakości na pierwszą pozycję, świadczy o zmianie priorytetów wśród polskich przedsiębiorców, którzy postanowili się skupić w większej mierze na daniu konsumentom poczucia niezawodności - tłumaczy Dorota Ciszek z zespołu Badań i Rozwoju w On Board PR Ecco Network.

Badania Corporate Values Index 2013 zrealizowano w Australii, Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz USA. W Polsce przebadano 360 firm. Projektowi patronowały Ministerstwo Gospodarki oraz PKPP Lewiatan.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.