PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jakie wsparcie finansowe start-upów i innowacji przez biznes i korporacje?

• Mariusz Turski, prezes AIP Seed Capital, Agnieszka Smektala, założycielka Ambasady Inspiracji, Maciej Balsewicz, prezes bValue, Jarosław Broda, wiceprezes w Tauronie oraz Péter Szlávik, współwłaściciel Simteam z Węgier rozmawiali o możliwościach wsparcia finansowego start-upów przez duży biznes i korporacje.
• - Rynek najlepiej wie, w którym kierunku będą rozwijały się innowacje; państwo może inspirować pomysły, lecz to kapitał musi inwestować w nowe technologie i brać na siebie ryzyko inwestycyjne - stwierdził właśnie wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki. - By przekonać inwestora do zainwestowania w start-up potrzebna jest odpowiednia motywacja, zaangażowanie oraz gra zespołowa - uważają nasi rozmówcy.
• Istotne też są kwestie techniczne. Produkt musi mieć MVP (Minimum Viable Product), a dobry inwestor, oprócz pieniędzy, daje wsparcie merytoryczne oraz kontakty, które ułatwiają działanie.
• Inwestorzy w zamian za wsparcie finansowe oczekują m.in. ciężkiej pracy i dobrych wyników.

Jakie wsparcie finansowe start-upów i innowacji przez biznes i korporacje?
- Rynek najlepiej wie, gdzie najprawdopodobniej i w którym kierunku te innowacje będą się rozwijały. Gdybyśmy wiedzieli, gdzie dokładnie innowacje będą się rozwijały, to by nie były innowacjami, tylko zainwestowalibyśmy w normalnych inwestycjach - powiedział wicepremier Mateusz Morawiecki. Zapowiedział też, że "za parę dni" MR poinformuje o ambicjach budowy polskiego satelity
REKLAMA

Co pomaga w przekonaniu do siebie inwestorów? Mariusz Turski, prezes AIP Seed Capital, podkreśla, że ważne jest nastawienie. – Jeśli od początku ktoś tworzy bariery, to buduje tym samym przekonanie, że projekt jest słaby – komentuje.

– Patrzymy również, czy pomysłodawca rozumie swój projekt i jest w niego zaangażowany. To pierwsza przyczyna, dla której odrzucamy start-up. Jeśli widzimy, że ktoś nie zbadał swojego produktu i nie potrafi odpowiedzieć na konkretne pytania, nie decydujemy się na inwestycję – dodaje Turski.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Mariusz Turski, prezes AIP Seed Capital (Fot. PTWP)
Mariusz Turski, prezes AIP Seed Capital (Fot. PTWP)

Z kolei Agnieszka Smektala, założycielka Ambasady Inspiracji, porównuje spotkanie z inwestorem do rozmowy o pracę. – W krótkim czasie trzeba przekonać go do swojego projektu – mówi.

Kolejnym elementem, na który jej zdaniem zwraca uwagę inwestor, jest motywacja. Jak twierdzi Smektala, inwestor może zapytać, dlaczego ktoś tworzy dany projekt i skąd wie, że to będzie sukces.

– Motywacja niektórych jest kiepska. Na przykład słyszeli, że kumpel zarobił na bitcoinach i dlatego chcą spróbować powielić jego sukces. Inwestor wychwyci, że nie wychodzi to z serca – mówi Smektala.

– Ważna jest także definicja sukcesu – czy dana osoba mówi tylko o sobie, czy o zespole. Pokazuje to, czy w przyszłości start-upowiec będzie umiał stworzyć drużynę, która pomoże wdrożyć projekt – komentuje Smektala.

Agnieszka Smektala, założycielka Ambasady Inspiracji (Fot. PTWP)
Agnieszka Smektala, założycielka Ambasady Inspiracji (Fot. PTWP)

Jej zdanie podziela Maciej Balsewicz, prezes bValue, który uważa, że najważniejszy jest człowiek.
– Jeśli ktoś jest utalentowany, sprytny i ma doświadczenie, to można mu nawet podrzucić kolejne pomysły – mówi Balsewicz. – Ważny jest także zespół i jego podział. Trzeba grać zespołowo, a nie solo – dodaje.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jakie wsparcie finansowe start-upów i innowacji przez biznes i korporacje?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.