PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jakie trendy w HR 2019? 16 polskich menedżerów zabrało głos

Dokąd zmierza polski HR, jakie są trendy w polskim HR? O tym, co zmieni się w pracy w human resources i zarządzaniu ludźmi w 2019 r., mówią m.in. Cezary Mączka z Budimeksu, Andrzej Borczyk z Żywca, Sylwia Pawełczyk-Maśluk z Orbis, Michał Starościak z Michael Page, Renata Prys z McDonald's, Maciej Nowak z GoldenLine, Liwia Kwiecień z EFL. Polecamy ich opinie, które dla Was zebraliśmy.

- HR zmierza w wielu kierunkach. Ja szczególnie ciepło patrzę na sejmowe prace nad projektem, dotyczącym “zobowiązania pracodawców do przedstawiania w publikowanych przez nich ofertach zatrudnienia proponowanego wynagrodzenia, które planują zaproponować aplikującym na dane stanowisko kandydatom”. Poselski projekt został skierowany do pierwszego czytania we wrześniu. Trudno ocenić, czy uzyska większość głosów w Sejmie, ale już samo zgłoszenie oraz uzasadnienie wnosi dobrą jakość do standardów rekrutacji. Posłowie słusznie uważają, że oferty pracy z podanym wynagrodzeniem nie tylko budują transparentność, ale i ograniczają ryzyko nierównego traktowania lub wręcz dyskryminacji ze względu na wiek czy płeć pracownika. My dobrze wiemy, że wprowadzanie na rynek standardu transparentnej rekrutacji jest trudne, pracochłonne i czasochłonne - nasi klienci, którym rekomendujemy podawanie wynagrodzenia w projektach rekrutacyjnych, często nie są na to gotowi. Rozumieją korzyści, ale obawiają się skutków lub nie mają zbudowanej kompletnej wyceny stanowisk. Wszystkim nam potrzeba więcej determinacji - ustawa, a nawet sam jej projekt, może procesy rekrutacyjne “uszlachetnić”.

Inne trendy, które już od kilku lat w znacznym stopniu wpływają na branżę HR, to kwestie związane z budowaniem wizerunku pracodawcy. Tego typu działania są niezbędne w czasach rynku pracownika, przy rekordowo niskim bezrobociu i aspiracjach firm, by stać się dla potencjalnego kandydata pracodawcą z wyboru. Takim, do którego kandydat sam wyśle aplikację, kiedy będzie szukał pracy, ale przede wszystkim takim, który przekona kandydata, że jest lepszym pracodawcą od innych, podobnych organizacji - ocenia Maciej Nowak, CEO GoldenLine. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

   

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jakie trendy w HR 2019? 16 polskich menedżerów zabrało głos

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.