PARTNER PORTALU partner portalu

Jaki budżet mają działy HR?

• HR-owcy przyznają, że ich najważniejszymi zadaniami są pozyskiwanie najlepszych pracowników i zapobieganie rotacji.
• Według raportu TrendyHR 2016 rzeczywiste działania prowadzone przez działy personalne zgadzają się z ich priorytetami.
• Problemem jest tylko budżet - zwykle niewielki lub wcale nieistniejący.

  • Autor:JP
  • 11 lip 2016 15:58
Jaki budżet mają działy HR?
Większość firm ma skromny budżet rekrutacyjny i employer brandingowy lub finansuje działania doraźnie, z innych budżetów. (Fot.: Studio Wiedzy)
REKLAMA

Według raportu TrendyHR 2016 najwartościowszym materiałem dla specjalistów z branży są właśnie raporty. 61 proc. ankietowanych przyznało, że właśnie ich poszukuje w mediach tematycznych.

Źródło: Studio Wiedzy
Źródło: Studio Wiedzy

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jeśli pozyskane informacje mają prowadzić do porównania, to pokażmy, jak są traktowane działy personalne w różnych firmach.

Zmienia się rola HR-ów

Jeszcze kilka lat temu w Polsce osoby pracujące w HR były odpowiedzialne w głównej mierze za administrację oraz realizację zadań zleconych przez firmę. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – działy HR stają się partnerem strategicznym dla biznesu. Przestały być kojarzone z kadrami, które były niejako przywiązane do biurka.

Aktualnie zespoły personalne wychodzą poza swój pokój. Większość ankietowanych specjalistów wskazała na rolę HR jako partnera biznesowego, który realizuje procesy ZZL oraz wspiera zmiany w organizacji. Jedynie 15 proc. ankietowanych określiło siebie jako administratora – warto zwrócić uwagę, że w przytoczonych 15 proc. znalazło się jedynie 9 proc. dużych firm.

Źródło: Studio Wiedzy
Źródło: Studio Wiedzy

– Aby odpowiedzieć na te oczekiwania i potwierdzić swoją rolę jako strategicznego partnera biznesu, HR musi dysponować twardymi, liczbowymi danymi, które pomagają wyznaczać mierzalne cele i pokazywać stopień ich realizacji, opisują wprowadzone zmiany i potwierdzają skuteczność zaproponowanych rozwiązań. Nie jest to łatwe, bo często wymaga skwantyfikowania rzeczy z pozoru niepoliczalnych, które dotychczas nie były przedmiotem głębszych analiz. Na szczęście z pomocą przychodzą nowoczesne narzędzia analityczne, ułatwiające pracę z różnorodnymi danymi i „przełożenie” miękkiego HR-u na uwielbiany przez biznes język liczb – mówi Michał Szot, dyrektor programowy w Studio Wiedzy.

Zadania pracowników

Jednym z najważniejszych wyzwań dla działów HR jest budowanie zaangażowanie pracowników oraz zapobieganie rotacji.

Źródło: Studio Wiedzy
Źródło: Studio Wiedzy

W jaki sposób HR-owcy pozyskują i utrzymują pracowników? Najczęściej przez wewnętrzną komunikację.

Źródło: Studio Wiedzy
Źródło: Studio Wiedzy

Warto zauważyć, że prowadzone są właśnie te działa, które są uważane za ważne, co daje optymistyczne prognozy.

Gorzej z finansowaniem tych działań, bowiem większość firm ma skromny budżet rekrutacyjny i employer brandingowy lub nie ma go wcale i finansuje działania doraźnie, z innych budżetów. Co więcej, budżety HR mają różną strukturę, a wydzielenie kwot w ramach poszczególnych działań HR to domena największych firm.

Źródło: Studio Wiedzy
Źródło: Studio Wiedzy

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jaki budżet mają działy HR?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.