- Autor: Centrum Prasowe PAP/AT
- •25 paź 2019 10:57
Zwiększenie konkurencyjność polskich firm z sektora MŚP na rynkach lokalnych i międzynarodowych możliwe jest wyłącznie za sprawą cyfryzacji i skalowalności . W tym względzie polski sektor MŚP ma wiele do nadrobienia.

- W opinii Jarosława Antychowicza, prezesa Infinity Group, źródłem problemów MŚP jest niejasny model biznesowy. - Jedyna słuszna droga to cyfryzacja małych i średnich przedsiębiorstw. Nie ma alternatywy - zaznacza,
- Prezes franczyzowej sieci fitness Xtreme Fitness Gyms Łukasz Dojka podkreślał, że to właśnie od modelu i celu biznesowego zależy poziom koniecznej cyfryzacji.
- W opinii eksperta PZU Jakuba Orlicza, polskie firmy z sektora MŚP rzadko biorą pod uwagę cyfrowe zagrożenia prowadzenia działalności.
Małe i średnie firmy w Polsce mają ogromny potencjał w postaci dopracowanych produktów, usług i kompetencji. Jednak w obecnym otoczeniu rynkowym to już nie wystarcza, aby rosnąć i utrzymać pozycję na rynku. Do takich wniosków doszli uczestnicy dyskusji w ramach 9. Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach.
Cyfryzacja, czyli zwiększenie zaangażowania nowych technologii w codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw, jest jednym z kluczowych tematów dyskusji o prowadzeniu biznesu w Polsce.
„Jedyna słuszna droga to cyfryzacja małych i średnich przedsiębiorstw. Nie ma alternatywy i większość firm z sektora MŚP to rozumie. Próby cyfryzacji są cały czas podejmowane, ale musimy zrozumieć, po co to robimy. Zmieniamy doświadczenie konsumenta i próbujemy go lepiej poznać. A to wymaga ostrożnego dobierania środków jakich używamy” - stwierdził Jarosław Antychowicz, prezes Infinity Group.
Czytaj też: BGK uruchomił dotacje dla innowacyjnych MŚP. Ruszyło przyjmowanie wniosków
W opinii prezesa Sage Polska Piotra Ciskiego, źródłem problemów MŚP jest niejasny model biznesowy. Warto patrzeć na jego efektywność z punktu widzenia przepływu pieniężnego i zysku. „Czy mój model biznesowy stwarza możliwość komercjalizacji w innym kierunku? Cyfryzacja na pewno podnosi efektywność działania, ale trzeba wiedzieć, na czym zarabiamy i komu sprzedajemy” - podsumował.
Prezes franczyzowej sieci fitness Xtreme Fitness Gyms Łukasz Dojka podkreślał, że to właśnie od modelu i celu biznesowego zależy poziom koniecznej cyfryzacji. W przypadku jego działalności kluczowy okazał się wybór rynku i dokładna wiedza o tym, na czym firma ma zarabiać. Do skalowania biznesu, czyli zwiększenia skali działania firmy, niezbędne są jednak nowe technologie.

Słowa kluczowe
- Infinity Group
- Jarosław Antychowicz
- Sage Polska
- Piotr Ciski
- Łukasz Dojka
- Xtreme Fitness Gyms
- Arkadiusz Drzał
- Pekao
- Jakub Orlicz
- PZU
KOMENTARZE (0)