Jak zdobyć i utrzymać kontakty biznesowe?

Co charakteryzuje ludzi odnoszących sukces w biznesie? Kontakty. Niezależnie od tego, jak wartościowy jest produkt lub usługa, którą firma może zaoferować klientowi, bez odpowiedniej sieci kontaktów prędzej czy później straci swój potencjał.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak zdobyć i utrzymać kontakty biznesowe?

Właściciele firm zwyczajowo posiadają już szeroką sieć kontaktów, lecz pomimo tego często borykają się z problemem jej rozbudowania. Warto jednak o to zadbać, ponieważ sukces w branży nie jest wprost proporcjonalny do liczby znajomych na LinkedIn.

Dobrze dobrana sieć kontaktów to coś więcej niż baza osób, którym możemy zaoferować swoje usługi – to również partnerzy, do których możemy zwrócić się po radę czy wsparcie. Im bardziej różnorodna jest nasza sieć, tym więcej możliwości rozwoju może przed nami otworzyć. Oto 5 wskazówek, w jaki sposób zdobyć i utrzymać kontakty biznesowe.

Świat biznesu poza biurem

Gdzie szukać realnych kontaktów biznesowych? Najlepiej tam, gdzie znajdziemy najwięcej osób zainteresowanych naszym produktem czy branżą. Kluczem dostępu do wartościowej sieci kontaktów jest aktywne członkostwo w stowarzyszeniach biznesowych, izbach handlowych reprezentujących interesy konkretnych gałęzi gospodarczych, zrzeszających podmioty z danych branż.

Członkostwo w takim stowarzyszeniu nie tylko pozwoli na bezpośredni kontakt z przedsiębiorcami, ale również ułatwi rozwój biznesu w danej branży (np. poprzez uzyskanie ulg lub zaproszeń na konferencje branżowe).

Wyselekcjonowana baza danych

W jaki sposób zdobyć listę kontaktów? To proste, wystarczy kupić ją od wyspecjalizowanego dostawcy. Kluczem do wyboru najlepszych klientów na rynku B2B jest odpowiednie dopasowanie oferty do wyselekcjonowanych kryteriów, takich jak rodzaj działalności według PKD (Polska Klasyfikacja Działalności), wielkość firmy, zatrudnienie, wysokość obrotu oraz osoby kontaktowe. Odpowiednio dobrane dane umożliwią szybszy kontakt z właściwymi podmiotami.

Warto jednak pamiętać, że ceny dostawców mogą się znacząco różnić, dlatego przed rozpoczęciem współpracy należy poprosić o próbkę zawierającą, powiedzmy 10 kontaktów. W krótkim czasie można ocenić ich wiarygodność, co pozwoli zapobiec przykrym niespodziankom związanym z niezadowalającą jakością usługi.

Spotkania biznesowe

Dobrze dobrana baza to nie wszystko. Następnym krokiem do rozszerzenia sieci biznesowej jest bezpośredni kontakt z przedstawicielami interesujących nas firm. Kluczem do sukcesu jest umówienie spotkania z osobą decyzyjną, reprezentującą najwyższy szczebel w przedsiębiorstwie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.