Jak założyć start-up? Dobry pomysł i pieniądze to nie wszystko

• Sam dobry pomysł nie wystarczy by założyć start-up.
• Oprócz pieniędzy na start potrzebne jest wsparcie od strony administracyjnej - mówią twórcy start-upów.
• Ten rynek w Polsce dopiero raczkuje, barierą rozwojową jest m.in. brak możliwości przetestowania rozwiązania - wskazuje wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak założyć start-up? Dobry pomysł i pieniądze to nie wszystko

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

9 cze 2016 9:34


W najbliższych tygodniach resort rozwoju ma przedstawić kompleksowy program dla start-upów. Jak zapowiedziała przed kilkoma dniami wiceminister Emilewicz, będzie to największy program w tej części Europy skierowany do start-upów.

"Start-upy to jest ciągle rynek raczkujący w Polsce. Jeśli porównamy go z Wielką Brytanią czy ze Stanami Zjednoczonymi, to jesteśmy na początku tej drogi, ale chcemy tę drogę wesprzeć, również widzimy i dostrzegamy to, jako administracja, że jest to potencjał niezwykle rozwojowy" - powiedziała wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

O tym, że w procesie wdrożenia nowatorskiego rozwiązania dobry pomysł to nie wszystko, powiedział Dominik Sieroń z Inventmed, spółki, która wyprodukowała wielofunkcyjne urządzenie terapeutyczne Laserobaria S, którego koncepcje opracował prof. Aleksander Sieroń ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.

Czytaj tez: Jak odnieść sukces? Rady dla start-upowców na start

"Poza pieniędzmi trzeba mieć bardzo dużo zaparcia i najlepiej kompana, który już przeszedł tę drogę od trudnej strony administracyjnej" - podkreślił Sieroń.

Laserobaria S łączy działanie tlenu o podwyższonym ciśnieniu i ozonu, światła terapeutycznego o odpowiedniej długości fal oraz pola magnetycznego. Jak mówi Sieroń, urządzenie o 50 do 60 proc. przyśpiesza gojenie przewlekłych i trudno gojących się ran kończyn, spowodowanych cukrzycą - tzw. stopy cukrzycowej - jednej z głównych przyczyn amputacji nóg w Polsce.

Czytaj tez: Start-up to biznes, a nie narzekanie i jęczenie o pieniądze?

Firma VersaBox buduje autonomiczne roboty przeznaczone do magazynów i fabryk. "Ich głównym atutem jest autonomiczna nawigacja, która polega na tym, że nie musimy ingerować w budynek, aby robot samodzielnie poruszał się po budynku między wybranymi przez operatora punktami" - mówi Mateusz Wiśniowski z VersaBox.

Robot ma ładowność 300 kg, ale można ją dostosować do potrzeb. "Nasze roboty są przeznaczone do pracy wśród ludzi, tak że nie ma potrzeby wydzielania dla nich oddzielnych stref, w których one będą pracowały. Są bezpieczne, zapewniają ergonomię pracy" - dodał.

Według wiceminister Emilewicz największą barierą rozwojową dla start-upów jest brak możliwości przetestowania rozwiązania i brak możliwości znalezienia inwestora, który będzie zainteresowany zakupem danego rozwiązania.

Dlatego, jak wskazywała, tak ważne jest, by doszło do "spotkania Dawida z Goliatem, wielkich spółek i przedsiębiorstw z tymi małymi", które jeszcze często nie mają nawet zdefiniowanej osobowości prawnej. "Tworzymy do tego takie warunki prawne, które pozwolą tym małym szybko i łatwo, niemal bezkosztowo, zakładać spółki, w których ułożone będą relacje inwestorsko-właścicielskie" - mówiła wiceminister.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Sylwia82 2017-05-22 17:21:00

Dokładnie, pomysł to nie wszystko. Bardzo ważną rzeczą są pieniądze. Ja wiele pomocy znalazłam w książce “Sekrety 12 sposobów jak zdobyć pieniądze na firmę” Skoro mi się udało, to Tobie też :) Pozdrawiam

artmetic ekonsulting 2016-06-09 22:38:45

Prowadzenie i przygotowanie start-upów: artmetic.pl

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.