PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak walczyć o pracownika i zatrzymać go w firmie? Raport Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej

Z nowego raportu publikowanego przez Brytyjsko-Polską Izba Handlową, BPCC HR Review 2020, wyłaniają się zalecenia dla pracodawców i działów HR. Izba wzięła na warsztat rekrutację i retencję (zatrzymywanie) pracowników.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 23 sty 2020 12:40
Jak walczyć o pracownika i zatrzymać go w firmie? Raport Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej
Przedsiębiorstwa produkcyjne mają większe problemy z rekrutacją i retencją niż przedsiębiorstwa usługowe. (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Raport skupia się na dwóch wyzwaniach, jakimi są dla firm rekrutacja i retencja (zatrzymywanie) pracowników w dobie niskiego bezrobocia.
  • W raporcie zauważa się, iż przedsiębiorstwa produkcyjne mają większe problemy z rekrutacją i retencją niż przedsiębiorstwa usługowe.
  • Z ankiety, która posłużyła do sporządzenia raportu, wynika, że jako klucz do walki o ludzi firmy wymieniają zdrowie i dobrostan pracowników.
  • Za główną barierę, która uniemożliwia realizację pomysłów takiej aktywności, ankietowani uważają ograniczenia finansowe.

Raport stara się zgłębić dwa najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed firmami w dobie rynku pracownika. Są to rekrutacja i retencja pracownicza - czyli sytuacja, gdy organizacja stara się zatrzymać zatrudnionego na jego stanowisku. W ocenie ankietowanych przedstawicieli firm oba te elementy są ze sobą nierozerwalnie związane. Aż 2 na 3 pytane przedsiębiorstwa przyznają, że mają trudności z rekrutacją pracowników i ich utrzymaniem w firmie. Wartym zauważenia jest fakt, że w badaniu udział wzięły zarówno firmy z sektora produkcyjnego, jak i z sektora usług.

Diagnoza

Jak dotkliwe są to wyzwania? O tym czytamy wstępie do omawianej publikacji:

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Patrząc na doświadczenia członków BPCC, sytuacja na polskim rynku pracy jest nadal możliwa do opanowania. To, czego nam potrzeba, to nowy zestaw narzędzi HR. Badanie przeprowadzone wśród członków Izby pokazuje, w jaki sposób pracodawcy reagują za pomocą kombinacji „miękkiego” HR-u - jak np. wspieranie zdrowia pracowników lub aranżacja środowiska pracy - oraz „twardych” narzędzi - benefitów i pakietów motywacyjnych."

Jak przekonują analizujący dane w tym też wstępie, chociaż rekrutacja i utrzymanie pracowników stanowią wyzwanie, to z pewnością nie jest ono nie do pokonania. Za elementy, które mogą pomóc autorzy analizy wymieniają: wciąż płynące do Polski inwestycje zagraniczne, rozwijające się usługi wspólne oraz wzrost wartości dodanej, jaką w działalności oferują polscy pracownicy i przedsiębiorstwa.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Jak walczyć o pracownika i zatrzymać go w firmie? Raport Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Teo 2020-01-31 22:26:49

    @Mirek 65 zł miesiecznie w pakietach medicover za osobę to dla jednych mało a dla innych to juz jakis dodatkowy koszt... choć z drugiej strony w dobie bezrobocia oszczedzanie na swoich pracownikach raczej nikomu nie wyjdzie na dobre

  • Mirek 2020-01-30 23:12:28

    Trudno teraz o naprawde dobrych specjalistów. W dobie social mediów i tej całej huśtawki HRowej ludzie mają coraz wyższe oczekiwania. I słusznie o ile rzeczywiscie na to zasługują. Prawdziwi spece w swojej dziedzinie są warci każdej ceny moim zdaniem. Chcą premii - niech maja nawet co kwartał, chcą przerw lunchowych - ok, chcą pakietów medycznych - zadbajmy o to. Oni pracują na przyszłośc całej firmy a taki pakiet jak u nas w firmie z medicover to ok 65 zł - dużo? No nie wiem... chodzi przeciez o całe przedsiebiorstwo

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.