×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Jak walczyć o pracownika i zatrzymać go w firmie? Raport Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 23 sty 2020 12:40

Z nowego raportu publikowanego przez Brytyjsko-Polską Izba Handlową, BPCC HR Review 2020, wyłaniają się zalecenia dla pracodawców i działów HR. Izba wzięła na warsztat rekrutację i retencję (zatrzymywanie) pracowników.

Jak walczyć o pracownika i zatrzymać go w firmie? Raport Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej
Przedsiębiorstwa produkcyjne mają większe problemy z rekrutacją i retencją niż przedsiębiorstwa usługowe. (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Raport skupia się na dwóch wyzwaniach, jakimi są dla firm rekrutacja i retencja (zatrzymywanie) pracowników w dobie niskiego bezrobocia.
  • W raporcie zauważa się, iż przedsiębiorstwa produkcyjne mają większe problemy z rekrutacją i retencją niż przedsiębiorstwa usługowe.
  • Z ankiety, która posłużyła do sporządzenia raportu, wynika, że jako klucz do walki o ludzi firmy wymieniają zdrowie i dobrostan pracowników.
  • Za główną barierę, która uniemożliwia realizację pomysłów takiej aktywności, ankietowani uważają ograniczenia finansowe.

Raport stara się zgłębić dwa najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed firmami w dobie rynku pracownika. Są to rekrutacja i retencja pracownicza - czyli sytuacja, gdy organizacja stara się zatrzymać zatrudnionego na jego stanowisku. W ocenie ankietowanych przedstawicieli firm oba te elementy są ze sobą nierozerwalnie związane. Aż 2 na 3 pytane przedsiębiorstwa przyznają, że mają trudności z rekrutacją pracowników i ich utrzymaniem w firmie. Wartym zauważenia jest fakt, że w badaniu udział wzięły zarówno firmy z sektora produkcyjnego, jak i z sektora usług.

Diagnoza

Jak dotkliwe są to wyzwania? O tym czytamy wstępie do omawianej publikacji:

"Patrząc na doświadczenia członków BPCC, sytuacja na polskim rynku pracy jest nadal możliwa do opanowania. To, czego nam potrzeba, to nowy zestaw narzędzi HR. Badanie przeprowadzone wśród członków Izby pokazuje, w jaki sposób pracodawcy reagują za pomocą kombinacji „miękkiego” HR-u - jak np. wspieranie zdrowia pracowników lub aranżacja środowiska pracy - oraz „twardych” narzędzi - benefitów i pakietów motywacyjnych."

Jak przekonują analizujący dane w tym też wstępie, chociaż rekrutacja i utrzymanie pracowników stanowią wyzwanie, to z pewnością nie jest ono nie do pokonania. Za elementy, które mogą pomóc autorzy analizy wymieniają: wciąż płynące do Polski inwestycje zagraniczne, rozwijające się usługi wspólne oraz wzrost wartości dodanej, jaką w działalności oferują polscy pracownicy i przedsiębiorstwa.

"Dzięki wzrostowi produktywności i PKB szybszemu niż w całej Europie Zachodniej powody do inwestowania w Polsce pozostają tak samo silne jak zawsze" czytamy optymistyczny akcent na końcu wspomnianego wstępu. Nawet jeśli zaznacza się, że inwestorzy muszą pamiętać o nowych realiach na polskim rynku pracy - na przykład. wzrosłej od tego roku płacy minimalnej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Jak walczyć o pracownika i zatrzymać go w firmie? Raport Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Teo 2020-01-31 22:26:49

    @Mirek 65 zł miesiecznie w pakietach medicover za osobę to dla jednych mało a dla innych to juz jakis dodatkowy koszt... choć z drugiej strony w dobie bezrobocia oszczedzanie na swoich pracownikach raczej nikomu nie wyjdzie na dobre

  • Mirek 2020-01-30 23:12:28

    Trudno teraz o naprawde dobrych specjalistów. W dobie social mediów i tej całej huśtawki HRowej ludzie mają coraz wyższe oczekiwania. I słusznie o ile rzeczywiscie na to zasługują. Prawdziwi spece w swojej dziedzinie są warci każdej ceny moim zdaniem. Chcą premii - niech maja nawet co kwartał, chcą przerw lunchowych - ok, chcą pakietów medycznych - zadbajmy o to. Oni pracują na przyszłośc całej firmy a taki pakiet jak u nas w firmie z medicover to ok 65 zł - dużo? No nie wiem... chodzi przeciez o całe przedsiebiorstwo

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA