PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak to jest z tym open space? Jednym się nie podoba, drudzy piszą krytycznie

Doświadczenie pracy w biurach typu open space bywa różne. O blaskach i cieniach tego rozwiązania dla zespołów pisze Jakub Abramczyk, dyrektor ds. sprzedaży na Europę Wschodnią w Poly.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 27 mar 2019 12:20
Jak to jest z tym open space? Jednym się nie podoba, drudzy piszą krytycznie
Pracownicy skupieni w otwartej przestrzeni statystycznie mają dla siebie mniejszy metraż, ale jednocześnie mogą go lepiej wykorzystać (fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Przestrzenie otwarte były i są krytykowane zwłaszcza za generowany hałas.
  • Jakub Abramczyk podkreśla, że ich funkcjonalność potrafi być atutem i zarazem wadą, którą trzeba wziąć pod uwagę starając się zrównoważyć koszty i potrzeby pracowników.
  • Sugeruje, by w organizacji skupiać się na sposobie, w jaki pracownik pracuje. Takim podejściem bowiem łatwiej zoptymalizować wykorzystanie danej przestrzeni, w tym biur otwartych.

Gdybyśmy spisali w CV miejsca w jakich przyszło nam pracować, na pewno zobaczylibyśmy ciekawe, niebanalne zestawienia adresów i rozwiązań organizacji przestrzeni. Korporacyjne pokoje, biura otwarte, małe, firmowe przestrzenie - to tylko kilka z rożnych pozycji, które znalazłyby się w takim spisie.

Jedno, co na pewno by w nim było, to biura typu open space. Moda na to rozwiązanie pojawiła się mniej więcej dekadę temu. Pierwotnie zachwalano taką organizację pracy, jako przestrzeń pozwalającą na łatwy kontakt z innymi, ale równie szybko co plusy zauważano minusy. Hałas, brak prywatności, harmider i rosnące zmęczenie, nie jednego pracownika zniechęciły do pracy w przestrzeni otwartej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Mimo trwającej dyskusji o blaskach i cieniach open space'ów, nadal wielu pracuje w tej przestrzeni. Koncepcja ta stanowi podstawę działalności firm w miastach, w których koszt wynajmu powierzchni biurowej w przeliczeniu na metr kwadratowy jest wysoki.

O ocenę funkcjonalności otwartych przestrzeni biurowych pokusił się niedawno Jakub Abramczyk, dyrektor ds. sprzedaży na Europę Wschodnią w Poly.

Czytaj też: Biuro w domu. Jakie koszty można odliczyć od podatku?

W omawianej publikacji eksperckiej Abramczyk podkreśla, że przez ostatnie 6 do 7 lat statystyczny pracownik biurowy miał do dyspozycji około sześć metrów mniej powierzchni niż jeszcze kilka lat temu.Taka sytuacja może prowadzić do dyskomfortu w pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak to jest z tym open space? Jednym się nie podoba, drudzy piszą krytycznie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.