PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak się ubrać i jak budować pozycję w nowej pracy?

Przełom stycznia i lutego to jeden z tych trzech okresów w roku, gdy najlepiej jest zainteresować się zmianą pracy. Ci, którzy z takiej możliwości skorzystają, staną jednak przed koniecznością odnalezienia się w nowej rzeczywistości. Poznania oficjalnych i nieoficjalnych zasad panujących w nowym miejscu pracy. Oto 7 rzeczy, które trzeba wiedzieć rozpoczynając pracę w nowym miejscu.

  • Autor:MIW
  • 24 sty 2018 20:47
Jak się ubrać i jak budować pozycję w nowej pracy?
Warto poznać zwyczaje osób, z którymi się będzie współpracować (Fot. pixabay.com)
REKLAMA

• Warto poznać zwyczaje osób, z którymi przyjdzie nam współpracować i to, jaką kto ma pozycję w zespole.

• Brak oficjalnego dress code'u nie oznacza, że nie ma w ogóle żadnych zasad dotyczących ubioru w danej firmie. Są. I trzeba je poznać.

• Na początku kariery w nowej pracy warto być obserwatorem, a nie komentatorem.

Po pierwsze trzeba poznać firmowy dress code. Jeśli jest on oficjalnie „zadekretowany”, to problemu nie ma. Pozostaje tylko zastosować się do wytycznych. Trudniej natomiast – jak zauważa Joanna Żukowska, ekspertka serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl - ubierać się do firmy, w której sposób ubierania się pozostawiony jest w rękach pracowników.

- Brak oficjalnego dress code’u nie oznacza bowiem, że tych zasad nie ma. Są – niepisane – i trzeba je jak najszybciej poznać – podkreśla Żukowska.

Po drugie należy zadbać o zapewnienie sobie pozycji. Według światowej ankiety przeprowadzonej przez Harvard Business Review 50 proc. badanych czuje bowiem, że w pracy nikt nie traktuje ich poważnie. Eksperci zwracają uwagę, że na budowę pozycji ma wpływ zarówno to, co mówimy (dobrze jest zabłysnąć w towarzystwie wiedzą specjalistyczną, ale i na temat bieżących wydarzeń), w jaki sposób mówimy (lepszy odbiór zapewnia spokojny i pewny siebie ton) oraz jak się przy tym zachowujemy (wielką sztuką jest kontrola mowy ciała). Generalnie lepszy odbiór wśród współpracowników zapewnia wizerunkowa spójność.

Po trzecie rozpoznać role w zespole. Aby pewniej poczuć się w danej firmie, warto dowiedzieć się kto jaką ma nieformalną rolę w zespole. Takie rozpoznanie oczywiście wymaga czasu i specjaliści radzą, by tego etapu nie przyśpieszać. Mówiąc obrazowo: na początku warto być obserwatorem, a nie komentatorem. Jeśli chcemy wzbudzić zaufanie we współpracownikach, powinniśmy dać im czas na oswojenie się z nami.

Po czwarte warto poznać zwyczaje osób, z którymi się będzie współpracować. Wiadomo, że różne zespoły mają różne zwyczaje. Jedne wspólnie piją poranną kawę i chętnie rozmawiają na prywatne temat, w innych kontakt jest ograniczony do spraw zawodowych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak się ubrać i jak budować pozycję w nowej pracy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.