Jak reagować na negatywne opinie w sieci?

To, w jaki sposób pracodawcy zarządzają negatywnymi opiniami ma kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu pozytywnych ocen. Oto kilka sposobów na to jak przekuć takie komentarze na swoją korzyść.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak reagować na negatywne opinie w sieci?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

22 wrz 2015 20:53


Na wiarygodność w sieci, duży wpływ ma ilość poszczególnych wpisów. Pamiętajmy, że opinia jest wartościowa jeżeli dany pogląd podziela wiele osób, pojedynczy komentarz nie powinien przesądzać naszego zdania.

Warto więc odwiedzać duże portale opinii – powiedzą nam o wiele więcej niż np. pojedynczy wątek na forum internetowym. Mniejsze znaczenie mają wymogi posiadania imiennego konta, czy uzupełnienia danych przed dodaniem komentarza. Internauci z łatwością obchodzą takie zabezpieczenia.

– Nieuczciwe osoby uciekają się do takich zabiegów jak tworzenie fikcyjnych kont lub dokonują różnych przekierowań, tak, by nie można było wyśledzić ich adresu IP – wyjaśnia Kamila Małocha z GoWork.pl. – Mamy jednak specjalny dział zajmujący się weryfikacją dodanych opinii. Staramy się, aby dyskusja na naszym portalu była przede wszystkim merytoryczna, nie publikujemy więc opinii zawierającej wulgaryzmy czy personalne ataki. Nie możemy jednak blokować negatywnych wypowiedzi, pojawiających się na naszym portalu, istnieje przecież prawo do wolnej wypowiedzi, w którym zawiera się także prawo do krytyki. – dodaje.

Dobra wiadomość jest taka, że internauci coraz trafniej potrafią wskazać które wpisy są prawdziwe, a które tworzy np. konkurencja.

Na negatywne opinie odpowiadaj bez ataków

Krytyka potrafi zaboleć. Pokusa, by odpowiedzieć pięknym za nadobne potrafi być silna, ale uleganie jej może doszczętnie zniszczyć i tak już nadszarpnięty wizerunek.

Najlepszym wyjściem jest dać sobie trochę czasu przed udzieleniem odpowiedzi. Odpisujemy dopiero, gdy emocje opadną. Kluczem do sukcesu jest dyplomacja. W żadnym wypadku nie należy atakować, a tym bardziej obwiniać innych za swoje niepowodzenia. Bądźmy pokorni i starajmy się krótko wytłumaczyć sytuację i przeprosić za błąd. Jeżeli oskarżenia są bezpodstawne wyjaśnijmy komentującemu, że został wprowadzony w błąd i napiszmy, jakie są fakty.

Sprawdź czy problem rzeczywiście istnieje

Nie ważne jak dobrze wykonujemy swoją pracę, zawsze jest coś co można poprawić. Uwagi zawarte w internetowych opiniach mogą stanowić bezcenne źródło inspiracji. Zazwyczaj osoby z zewnątrz, wyraźniej widzą pewnie niedociągnięcia, a to co naszym zdaniem działa doskonale, zdaniem np. pracowników jest bezsensowne. Ważne, by przekuć negatywny odzew na pomysły zmian w firmie i zdiagnozować złe praktyki.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.