PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak reagować, gdy pracownicy firmy nawalą?

Firmom zdarza się po prostu nawalić. Od drobnych gaf po błędy, których konsekwencje odbijają się szerokim echem.

  • Autor:jk
  • 7 wrz 2015 12:12
Jak reagować, gdy pracownicy firmy nawalą?
Nie tylko forma ale sam sposób wyrażania emocji wpływa na odbiór korporacyjnych przeprosin, Fot. Mat. pras.
REKLAMA

Cokolwiek się stanie w następstwie nietrafionych działań, trzeba być gotowym nie tylko na przeprosiny, ale na poniesienie konsekwencji i naprawię szkody, na ile to możliwe. Nieodpowiednie zachowanie może pogrążyć firmę, jaki przekaz będzie więc najbardziej odpowiedni?

Uśmiech

Nie tylko forma ale sam sposób wyrażania emocji wpływa na odbiór korporacyjnych przeprosin. Wyraz twarzy lidera może wpływać na notowania firmy, a precyzując – przyczynić się do ich stabilizacji bądź spadku. Twarz jest odzwierciedleniem naszych emocji i prawdziwych intencji, jeżeli wyrażamy skruchę nie starajmy się więc jednocześnie być „sympatyczni” bo inni odbiorą nas jako nieszczerych. O ile w przypadku katastrofalnych wpadek, mimika jest kwestią oczywistą, należy pamiętać, że ta zasada powinna być stosowana w przypadku wszystkich takich sytuacji.

Skrucha

W przypadku liderów, którzy sprawiają wrażenie „naprawdę skruszonych”, notowania ich firmy nie ucierpią, a jeżeli już to w nieznacznym stopniu. Oczekiwana reakcja buduje zaufanie, a normatywne emocje pozwalają organizacji działać w stabilnych warunkach.

Czytaj też: Prezes Lufthansy przeprasza na Youtube. Linie lotnicze tracą miliony

Jak przyznaje Kamila Małocha, przedstawicielka portalu opinii o pracodawcach GoWork.pl, przedsiębiorstwa, których przedstawiciele aktywnie udzielają się na forach opinii, reagują na skargi klientów i pracowników, potrafią powiedzieć „przepraszam” i starają się wspólnie znaleźć wyjście z przykrej sytuacji, a do tego robią to w sposób autentyczny, często przyczyniają się do tego, że wizerunek firmy nie tylko ostatecznie nie ucierpi, ale wręcz zyska w oczach klientów.

Przyjęcie na siebie odpowiedzialności

Moment zderzenia się z oskarżeniami i to jak w obliczu trudnej sytuacji zachowają się reprezentanci firmy, może zadecydować o pokryzysowym sukcesie bądź porażce organizacji. Śledząc komunikaty uwalniane przez firmy po wystąpieniu kryzysu, można ocenić skuteczność danego postępowania i jakie zachowanie jest najskuteczniejsze. Możemy wyróżnić dwa typy postępowania. Po pierwsze, próba odsunięcia od siebie winy - gdzie jako przyczynę zajścia przedstawiciele firmy najczęściej wskazują „czynniki zewnętrzne”. Efekt takiej strategii jest odwrotny od zamierzonego, wąże się z niemal automatycznym spadkiem notowań.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak reagować, gdy pracownicy firmy nawalą?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.