PARTNER PORTALU partner portalu

Jak przetrwać w czasach koronawirusa? Oto 5 rekomendacji dla biznesu

Cały świat odczuwa skutki gospodarcze epidemii koronawirusa. Rządy wielu państw decydują się na większą ingerencję w gospodarkę, aby powstrzymać nadchodzący kryzys. Z kolei konsumenci w ograniczonym stopniu korzystają z usług, co negatywnie wpływa na biznes. Co zrobić, żeby przetrwać?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak przetrwać w czasach koronawirusa? Oto 5 rekomendacji dla biznesu

  • Wiele aktywności przeniosło się ze świata rzeczywistego w przestrzeń wirtualną - to szansa dla biznesu, aby odnaleźć się w nowych, trudnych realiach.
  • Ponadto - zdaniem ekspertów SAS - już teraz należy przygotować długofalowy plan, który pozwoli na stopniowe ustabilizowanie procesów w organizacji.
  • Jego założenia powinny opierać się na prognozach biznesowych opracowywanych przez systemy analityczne.

Analiza indeksu Dow Jones wskazuje, że najbardziej ucierpiał sektor materiałowy, energetyczny oraz przemysł. Ograniczenia dotyczące możliwości przemieszczania się powodują straty linii lotniczych i firm z branży turystycznej czy hotelarskiej. W tych trudnych czasach, ludziom na pomoc przychodzi technologia.

Eksperci SAS przygotowali 5 rekomendacji dla biznesu, które mogą pomóc przetrwać okres spowolnienia gospodarczego spowodowany epidemią koronawirusa. Oto one.

Zadbaj o bezpieczeństwo pracowników i klientów

Globalne zagrożenie koronawirusem sprawia, że każda organizacja powinna wprowadzić odpowiednie procedury bezpieczeństwa. Często będzie się to wiązało z potrzebą ograniczenia lub zmodyfikowania działalności biznesowej, a niekiedy zupełnego jej zaprzestania. Wykazanie się brakiem odpowiedzialności w tym zakresie może spowodować, że klienci długo nie będą potrafili zaufać marce, która zbagatelizowała zagrożenie.

Pozostań w kontakcie z klientem

Eksperci z firmy McKinsey w opracowaniu „COVID-19: Konsekwencje dla biznesu” rekomendują, aby „być blisko swoich klientów”. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, ważna jest szybkość reakcji na zapytania czy umiejętność przygotowania spersonalizowanej oferty, która zaspokoi aktualne potrzeby konsumentów. Systemy analityczne pozwalają wyciągać wnioski z aktywności kupujących i ich ścieżki zakupowej, a także umożliwiają właściwe zabezpieczenie danych osobowych.

Gdy brak możliwości spotkania się w biurze powoduje, że większa liczba zapytań przeniesie się do przestrzeni wirtualnej, wsparciem dla działu obsługi klienta mogą być chatboty. Jak wynika z badania SAS „Customer Experience w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta” konsumenci wręcz oczekują takich form kontaktu - 81 proc. respondentów ma nadzieje, iż w ciągu najbliższej dekady upowszechnią się interakcje z chatbotem. Umiejętność wykorzystania nowych technologii w kontaktach z klientem będzie miała kluczowe znaczenie w obecnej sytuacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.