Jak powinien wyglądać idealny pracodawca?

Pracownicy mają różne oczekiwania względem pracodawców, ale dla większości specjalistów ważne jest to, by oferował on pracę atrakcyjną pod względem finansowym. Nie bez znaczenia są również benefity, ale jak się okazuje potrzeby pracowników i oferta pracodawców w tym zakresie nieco się rozmijają.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak powinien wyglądać idealny pracodawca?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

30 sty 2014 13:51


Jak wynika z badania Pracuj.pl „Specjalista na rynku pracy", przeprowadzonego wśród ponad 4 tys. osób z przynajmniej dwuletnim doświadczeniem zawodowym, idealny pracodawca to taki, który przede wszystkim dobrze płaci, daje gwarancję zatrudnienia i dba o przyjazną atmosferę pracy.

Wśród najpopularniejszych wskazań znalazło się również umożliwienie rozwoju i nauki oraz godzenia pracy zawodowej z życiem prywatnym. Co ciekawe, szeroko komentowany w środowisku HR i mediach, elastyczny czas pracy znalazł się w opinii specjalistów poza pierwszą dziesiątką tego zestawienia.

Znalazły się w nim za to tzw. świadczenia pozapłacowe. Ich dość odległe, bo 10 miejsce w zestawieniu może wynikać z tego, że pracownicy nie są do końca zadowoleni z tego, co oferują im pracodawcy.

Jak wynika z danych Pracuj.pl blisko połowa pracodawców proponuje służbowy telefon komórkowy i ubezpieczenie grupowe, a tylko nieco ponad jedna trzecia laptopa i bezpłatne szkolenia, podczas gdy te ostatnie są na pierwszym miejscu w rankingu oczekiwań pracowników. Na drugim miejscu pracownicy wymienili pakiet medyczny dla członków rodziny, który oferuje zaledwie co piąty pracodawca.

Zdaniem Izy Bartnickiej, specjalistki ds. projektów Employer Branding w Grupie Pracuj, wynagrodzenie zawsze będzie ważnym czynnikiem w ocenie „idealności" pracodawcy. Pokolenie obecnych specjalistów to tak zwana klasa średnia na dorobku. Często obarczona zobowiązaniami finansowymi, więc zachowanie płynności i odpowiedniego poziomu wynagrodzenia jest dla nich ważne. Ale nawet, gdy firma oferuje bardzo intratne warunki zatrudnienia, a poza wypłacaną na czas pensją nie spełnia innych oczekiwań pracownika, takich, jak atmosfera, szacunek, poczucie bezpieczeństwa czy rozwój, to znacznie obniża to efektywność i zaangażowanie.

- Z punktu widzenia pracodawcy konkurencyjność finansowa ma też swoje granice. Są pułapy, których pracodawcy nie będą w stanie przeskoczyć i też nie będą chcieli. I wtedy właśnie na szali, która ma przeważyć o decyzji kandydata, największą wagę ma to, co firma oferuje pracownikowi poza wynagrodzeniem. Jak jego potrzeby osobiste i zawodowe będą zaspokajane w danym miejscu pracy - komentuje Bartnicka.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.